Fernando Alonso éppen tegnap nyerte meg csapattársaival a Le Mans-i 24 órás viadalt, aminek köszönhetően az áhított tripla koronából kettőt már bezsebelt, már „csak” Indianapolisban kellene diadalmaskodnia. Az elmúlt hetekben eleve a sajtó középpontjába került a spanyol, nem véletlenül.
A Formula-1-ben viszont évek óta elkerüli a siker, a McLaren eleinte a Honda-motorral szenvedett három éven át, de a téli szünet alatt megejtett motorcsere a Renault-erőforrásokra sem hozta meg a várva várt áttörést. A wokingiaknak a pontszerzésekért is nagyon meg kell harcolniuk.
A francia gyártó is Kanadában jelentkezett a Ferrarival és a Hondával egyetemben, hogy bemutassa legújabb, fejlesztett egységét. Úgy tűnik, valóban hozott némi javulást a motor, de továbbra is elmarad a Ferrari-Mercedes duótól. Amikor a verseny 39. körében Fernando Alonso látványosan lelassult és végül ki is állt a futamból, a Renault-nál nagy volt az ijedség, hogy az új erőforrás máris tönkrement volna.
Az ERS feladta a küzdelmet, de az első sokk után a Renault ügyvezető igazgatója megnyugodhatott, hogy nem konkrétan a motorral történt meghibásodás. „Ez jó hír volt számunkra, mert sokat várunk a B-specifikációjú motortól” – nyilatkozta Cyril Abiteboul.
A francia szakember a saját dicséret mellett kicsit a rivális japán gyártónak is odaszólt. „Láttuk, hogy ez a motorvariáns versenyképes a végsebesség tekintetében is, ezzel megint a Honda elé léptünk” – tette hozzá a Renault-főnök. Ez kicsit megint egy üzenetnek hangzott a Red Bull irányába, a bikákról ugyanis az a hír járja, hogy Hondára nyergelnek át a jövő évtől.