A 2018-as motorszabályok büntetés nélkül három erőforrás használatát teszik lehetővé a teljes szezon során. Emiatt a gyártóknak alaposan meg kell gondolniuk és minél jobban időzíteniük, hogy mikor vetik be frissített egységeiket. Nem volt véletlen, hogy az első frissítést Montrealra időzítették, bár a Mercedes az utolsó pillanatban vissza kellett, hogy tartsa új motorját, mert megbízhatósági gondok léptek fel.
A Renault számára különösen fontos lenne, hogy minél nagyobb javulással jelentkezzen, mert ezekben a hetekben dönti el a Red Bull, hogy a francia gyártóval folytatja-e jövőre is, vagy a folyamatosan javuló, de még mindig nem túl acélos Hondára vált, ahogy azt a fiókcsapata is tette.
Bár a franciáknak gyári istállójuk és egy másik partnerük is van, a McLaren, de évek óta a Red Bull az egyetlen, futamgyőzelemre esélyes csapatuk, nem szeretnék elveszíteni. Ugyanakkor össze kell kapnia magát a motorszállítónak, mivel 2014 óta nem tudták igazán megoldani a megbízhatósági problémákat, ráadásul teljesítményben is elmaradnak a Mercedestől és a Ferraritól is.
Már komolyabb fejlesztési szakaszban van a Renault idei harmadik motorja, ami a C-specifikáció elnevezést kapta. A Renault ügyvezető igazgatója szerint az újabb frissítés hamarosan elkészül és máris tesztelés alatt áll. Bevetésére azonban még jócskán várni kell.
„Már a tesztpadon próbálgatjuk a főhadiszálláson a C-specifikációs erőforrást. Nem kell már sok idő ahhoz, hogy csatasorba állítsuk. Most azonban a tripla hétvégére készülünk” – nyilatkozta Cyril Abiteboul.
A legvalószínűbb, hogy a legújabb fejlesztésű erőforrást a sok lóerőt igénylő Belga Nagydíjon vetik majd be, a nyári szünetet követően, ezzel is extra időt biztosítva a tesztelésre. A megbízhatóságtól függően még az is elképzelhető, hogy csak egy állomással később, Monzában kerül beszerelésre a Renault eddigi legjobbnak ígérkező motorja.