A bikák a jelek szerint jelentősen közelebb kerültek ahhoz, hogy eldöntsék, 2019-től a Renault, vagy a Honda egységeit kívánják használni. Az utóbbi hónapokban rengeteg nyilatkozat (többségük inkább negatív hangvételű) hangzott el a francia gyártó és az istálló között, így ez csökkenti esélyét a maradásnak.
Ugyanakkor a Renault az elmúlt években (a turbóéra visszatérése óta) tíz futamgyőzelmet aratott a Red Bull partnereként, míg a Honda hosszú éveken át csak bukdácsolt. Igaz, jelenleg egyértelműen fejlődő pályára álltak a japánok, a Renault azonban egyelőre képtelen megoldani megbízhatósági problémáit és teljesítményben is elmarad a Mercedes-Ferrari duótól.
Vonzó lehet még a bikák számára az is, hogy a Honda oldalán igazi, gyári istállóvá válhatnának, míg a Renault partnereként csak vásárlók. A csapatfőnök azonban továbbra is kivár. „Komoly mennyiségű adatot gyűjtöttünk, amit még analizálnunk kell alaposabban is, ez még több hétbe is beletelik.”
„Jó lenne, ha még több különböző pályán is össze tudnánk hasonlítani a motorokat. Abban viszont biztos vagyok, hogy az Osztrák Nagydíj környékére végső elhatározásra jutunk. Úgy hallottam, a Honda az előző hétvégén óriási lépést tett előre, a Renault pedig azt hozta, amit előre ígértek. Sok-sok GPS adattal rendelkezünk, így meg tudjuk állapítani a relatív teljesítményt a két motor között” – idézi Christian Hornert a Sky.
„A mérnökök döntenek, majd a végső szót Mr Mateschitz (a Red Bull társtulajdonosa) mondja ki” – tette hozzá a csapatfőnök. Kiszivárgott, belső információk alapján a sajtó már a hét elején biztosra vette, hogy a Red Bull végül a Honda mellett fog dönteni.