Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 25. hétfő
F1

A Mercedes nem vett vissza Kanadában

A Kanadai Nagydíjon arra számíthattunk, hogy az elhalasztott motorcsere miatt a német gyártó motorjainak teljesítményét majd visszafogják. Egyáltalán nem így történt, bár Hamiltonnak volt gondja.

Montrealra időzítették a motorgyártók, hogy élesben is bevetik legújabb fejlesztéseiket. Ez végül csak a Ferrarinál, a Hondánál és a Renault-nál történt így, a Mercedes ugyanis az utolsó pillanatban meghibásodásokat észlelt, így inkább elhalasztotta új erőforrásainak használatát.

Ez egyben azt is jelentette, hogy zsinórban a hetedik versenyhétvégét is ugyanazzal az egységgel kellett teljesíteniük, amivel az évadnyitó óta folyamatosan futnak. A gyári Mercedes mellett a Force Indiát és a Williamst érintette ez hátrányosan. Mindenki számára egyértelműnek tűnt, hogy kicsit lejjebb tekerik a teljesítményt, így biztosan túléli a motor a kanadai hosszú egyeneseket is.

Egyébként a tervek szerint sem dobták volna el az első motort, de nem Montrealban használták volna hetedszer, hanem Magyarországon, a Hungaroringen ugyanis közel sem kap ekkora terhelést az erőforrás. De hogy óvatoskodtak volna? Hát nem! A gyári istálló legfőbb stratégája szerint mind a hat pilóta ugyanúgy nyomhatta neki, mint korábban.

„Huszonegy verseny van összesen az évadban, ezt osszuk el háromfelé. Ki is jön a hét futam, amit egy motornak ki kell bírnia. Mind a hat erőforrásunk (a három istállónál) probléma nélkül végig is ért a hetedik futamon is (ez annyiból helytelen, hogy Lance Stroll már az első körben kiesett karambol miatt, tehát nem is mehetett végig)” – nyilatkozta James Vowles.

Lewis Hamilton hűtési gondjai nem a régi motor miatt adódtak

„Hogy mi történt Valtterivel és Lewisszal? Mindketten ugyanúgy nyomhatták neki, mint akár az első versenyen, nem használtunk más üzemmódot és nem tekertük lejjebb a teljesítményt, 100%-osan használhatták.”

„Ami Lewisszal történt az teljesen a karosszériához köthető, hűtési probléma volt, semmi köze nem volt magához a motorhoz. A verseny elejétől komoly gondok adódtak a hűtéssel, már a biztonsági autós időszak alatt megjelent. Emiatt pedig az erőforrás nagyon nagyon felforrósodott” – tért ki Hamilton motorgondjaira Vowles.

„Néhány beállítás megváltoztatása után Lewis a vezetési stílusán is változtatott, gyorsan alkalmazkodott a helyzethez, amennyire csak lehetett, ezzel stabilizálta és irányítása alatt tartotta a motor hőmérsékletét. Nem ment túl közel Verstappenhez, így elegendő mennyiségű tiszta levegő jutott a hűtőrendszerbe, bár még mindig nagyon forró volt a motor.”

„Végül a bokszkiállás során két szerelő két oldalt változtatott a légbeömlőkön, onnantól a gond megoldódott és Lewis újra rendesen nyomhatta neki. Az ötödik hely volt a maximum, amit kihozhatott Montrealban” – zárta gondolatait Vowles.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?