DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

Wolff: Nincs többé papírforma az élmezőnyben

Idén már nem lehet azzal számolni, hagyományosan mely pályák fekszenek a nagycsapatoknak – véli a Mercedes F1-es csapatvezetője, aki szerint pont ezért izgalmas a 2018-as világbajnoki szezon.

A Mercedes 2014 és 2016 között dominálta a Formula-1-et, tavaly pedig ugyancsak behúzták mindkét vb-címet, noha a Ferrari erősebb kihívónak tűnt. Az idei évben azonban még kiélezettebbé vált a helyzet: hét futam elteltével mindössze két győzelemmel rendelkezik a címvédő gárda, miközben a maranellóiak háromszor diadalmaskodtak, de két futamot a Red Bull is meg tudott nyerni. Ráadásul már a hagyományosan nekik kedvező Kanadában sem voltak fölényben, s Toto Wolff szerint éppen ez mutatja, hogy idén már nem lehet előre megjósolni, hogy az adott helyszínen melyik nagycsapat lesz a legerősebb a háromból.

f1-kanada-start-2018-dppi-1



„Úgy érkeztünk meg Montrealba, hogy arra számítottunk, hogy az autónk nagyon erős lesz, és úgy távoztunk onnan, hogy láthatóan nem úgy szerepeltünk, ahogy azt vártuk. Éppen ez mutatja, hogy nincs már meg a klasszikus minta, hogy egyes autók bizonyos pályákon erősek, más helyszíneken pedig gyengébbek. Továbbra is úgy hiszem, hogy nem vagyunk túl jók Monacóban és Szingapúrban, de ez lehet a kivétel, arra kell számítani, hogy mindenki mindenhol erős lesz” – idézi a Mercedes csapatvezetőjének szavait a Motorsport.com.

„Idén valahogy nagyon kicsik lettek a különbségek: öt autó volt egy tizeden belül. Éppen ezért az idei bajnokság azon fog eldőlni, hogy ki követi el a legkevesebb hibát, illetve ki hozza a legjobb fejlesztéseket a motort illetően minden egyes nagydíjhétvégére. Ilyen az „új valóság”. Ez egy háromoldalú küzdelem, hat autó nyerhet futamokat. Semmit sem lehet garantáltnak venni. Nem mehetünk úgy Montrealba, hogy csak egy séta lesz a parkban, mert ilyen ébresztőket kaphatunk.”

„Ez izgalmassá teszi a bajnokságot, mert nem tudhatjuk, mire számítsunk. Minden hétvégén tökéletesnek kell lennie a felkészülésnek, pénteken sem veszíthetünk időt, mert az komolyan visszaüthet” – tette hozzá Wolff, aki annak nem tulajdonított nagy jelentőséget, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a Mercedes mégsem vetette be a továbbfejlesztett erőforrását Montrealban, miután az utolsó pillanatban megbízhatósági problémák merültek fel vele a próbapadon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: