A Porsche, az Aston Martin és a Cosworth érdeklődése már jó ideje közismert, ám a Lambo eddig inkább elzárkózott még a gondolatától is, hogy ismét része legyen a száguldó cirkusz körforgásának. A gyártó egyik első embere közölte, a Liberty Media és az FIA által felvázolt új irányvonal számukra is tetszetős.
1989 és 1993 között már motorszállítóként részt vett a Formula-1-ben a Lamborghini. Olyan istállókkal lépett szövetségre, mint a Lola, a Lotus, a Minardi, valamint egy évig saját, gyári gárdával is próbálkoztak, de annak csúfos bukás lett a vége. A legnagyobb halat 1993 végén készültek kifogni, ugyanis az éppen igen gyenge erőforrással rendelkező McLaren és a Lamborghini komolyan tárgyaltak, sőt, Ayrton Senna és Mika Hakkinen már tesztelte is a McLaren-Lamborghinit 1993 őszén.
A brazil legenda azonnali hatállyal le is cserélte volna a Fordot Lamborghinire a teszteken tapasztaltak alapján, de végül a McLaren a Peugeot-val állapodott meg, Senna pedig a Williamshez szerződött. A Lamborghini hoppon maradt, 1993 végén kivonult az F1-ből. Most azonban esély kínálkozik a visszatérésre, ha valóban olcsóbbá válik a sportág.
A gyártó egyik első embere az a Stefano Domenicali, aki korábban hét éven át a Ferrari istállót is vezette. Mennyire fontos a száguldó cirkusz a mai világban? „Az F1 az élet szinte minden részén fontos szerepet tölt be, gondoljunk csak az üzleti, vagy a technológiai szegmensre.”
„A Liberty Media és az FIA közösen dolgoznak azon, hogy új, az eddiginél sokkal jobb arculatot adjanak a Formula-1-nek, a következő évek tervei erős és egészséges irányt mutatnak. Egyértelműen hiszek abban, hogy a sportág a megfelelő irányba halad és a következő hónapban kulcsfontosságú döntéseket hoznak meg azok, akik ezért felelnek” – nyilatkozta Stefano Domenicali.