DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Vettel: A tökéletes a legjobb szó erre

Pályafutása 50. F1-es győzelmét aratta a német, ráadásul mindezt tette a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán egy Ferrarival. Bottas szerint kihozták a maximumot, Verstappen is elégedett.

A pole-ból induló Sebastian Vettel győzelmével ért véget a Formula-1-es Kanadai Nagydíj: a német egy pillanatra sem engedte ki a kezéből a vezetést, így karrierje 50. nagydíjsikerét aratta – ezt korábban csak Michael Schumachernek, Lewis Hamiltonnak és Alain Prostnak sikerült elérnie. Vettel ráadásul ezzel a bajnokságban is újfent az élre állt, egy pont az előnye a Mercedes címvédőjével szemben, a négyszeres vb-első számára viszont sokkal fontosabb, hogy milyen helyszínen született ez a siker:

vettel-podium-1



„A tökéletes talán a legjobb szó erre. Hihetetlen. Már tegnap is mondtam, hogy mennyit jelent a Ferrari számára ez a helyszín, és elképesztő, hogy ma ilyen versenyt tudtunk itt futni” – nyilatkozta Vettel közvetlenül a leintés után. „Nekem ez az 50. győzelmem, de a Ferrari már elég régóta nem nyert itt, láttam is, hogy nagyon boldogok most az emberek. Hosszú még a bajnokság, szóval ezzel nem igazán foglalkozom, ez csak egy kellemes mellékhatás. Megtiszteltetve érzem magam, hogy a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán nyerhetek egy Ferrarival. Nagyszerű módja, hogy a nagyszerű Gilles Villeneuve-re emlékezzünk.”

Valtteri Bottas lett a második Montrealban, ő így értékelte a futamot: „Az első körtől kezdve úgy tűnt, kicsit gyorsabbak mindenkinél és irányítani tudják a versenyt. Nagyon nyomtuk, de a végén problémáink is adódtak, elkezdett fogyni ugyanis az üzemanyag, ezért tudott felzárkózni Max. Szerintem ez volt ma a maximum. Tegnap századokon múlt a pole, onnan indulva talán másként alakul a futam, de ezt most kimaxoltuk.”

A szabadedzéseken még Max Verstappen diktálta a tempót, a holland azonban az időmérő után a mai versenyen is harmadik lett. A Red Bull pilótája ennek ellenére nem elégedetlen: „Jó verseny volt. Korán ki kellett állnunk, mert eléggé elfogytak a hiperlágy gumik, a szuperlágyon viszont remek volt a tempónk, és folyamatosan csökkentettük a távolságot. Az utolsó néhány körben igazán versenyképesek voltunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: