DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Grosjean: Csak cirkálunk, nem vezetünk

A Haas szeretne visszatalálni arra az útra, amikor az autó versenyképes volt, és ehhez minél jobban szeretnék kihasználni Montrealban a Pirelli új hiperlágy abroncsait.

Amilyen jól kezdte az évet a Haas, illetve a csapat dán pilótája, Kevin Magnussen – Romain Grosjean még nem szerzett pontot idén –, bizony Monacóban igencsak leszerepelt a csapat, és pont nélkül távozott a hercegségből. Ám az amerikai istálló ezúttal komoly fejlesztésekkel érkezik Kanadába, így abban bíznak, ha sikerül kihozni a legtöbbet az új hiperlágy Pirelli keverékből, akkor ismét ott lehetnek a legjobbak mögött, a középmezőny elején. A Monacóban debütáló abroncsot csak egyszer, a barcelonai kollektív teszten használhatták a csapatok, és a Haas számára úgy tűnik, kell egy kis idő, hogy kiaknázza a hiperlágy gumiban lévő lehetőségeket.

Grosjean-montreal-dppi 



Grosjean úgy véli, ha sikerül megérteniük az új keverék működését – Monacóban gyorsan szemcsésedett mindkét autón –, akkor van esély arra, hogy végre megszakítsa a rossz sorozatát, és megszerezze első pontjait az idei szezonban.

„A hiperlágy az időmérőn még úgy ahogy működött, ám már ekkor sem tudtuk a maximumot kihozni belőle. Ezen mindenképpen változtatni szeretnénk Montrealban, és mindenképpen el kell érnünk, hogy működjenek a különböző gumikeverékek az autóinkon. Különben csak cirkálni fogunk a pályán, nem pedig vezetni. A jó szereplés nagyon fontos a számomra, így a prioritás ezen a hétvégén ténylegesen az abroncsok működésének megértése lesz. Montreal egyébként szinte mindenben különbözik Monacótól, hiszen ez egy gyors pálya, nagyobb futófelületre van szükség, éppen ezért teljesen más beállításokra lesz szükségünk” – nyilatkozta a crash.net-nek Grosjean.

Magnussen-montreal-dppi

Csapattársa ugyanakkor meg van győződve arról, hogy Montrealban nem találkozhatnak olyan gumiproblémákkal, mint amilyenekkel Monacóban.

„A hiperlágy egy nagyon jó keverék, bár Monacóban nem sikerült igazán munkára bírnunk. Montrealban minden könnyebb lesz, hiszen az itteni hosszú egyenesekben elképesztő sebességgel haladunk, és ez a terhelés elősegíti majd, hogy a gumik a lehető legjobb üzemi hőfokon dolgozzanak” – jelentette ki Magnussen.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: