Mennyország és pokol volt az évadnyitó hétvége a Haas-Ferrari számára. A remek, téli teszteket alaposan aláhúzta az időmérő edzésen és a versenytempóban mutatott tempó, a „három nagy” mögé érkezett meg Romain Grosjean és Kevin Magnussen. Ám eldobták a biztos huszonkét pontot két, elrontott kerékcserének köszönhetően.
A következő helyszíneken már jöttek a pontszerzések is, az autó egyértelműen jó alapokkal rendelkezik. Igaz, továbbra is hullajtottak el szép számmal pontokat, különösen a sokat hibázó Grosjean. Monacóban azonban nagyot zuhantak, a kényszerű aerodinamikai változások különösen nem tettek jót az autó vezethetőségének.
A rendkívül gyenge monte-carlói hétvége után azonban jó esélyük van újra nagyot előre ugrani. Az istállók nagy része Barcelonára időzítette legnagyobb fejlesztési csomagját, a Haas azonban kivárt, hogy minél jobban tökéletesíthessék az új alkatrészeket. Kanadában viszont bevetik.
„Egészen jelentős változtatásokat hajtunk végre az autón. Új első vezetőszárny, padlólemez és oldalsó terelőszárnyak érkeznek, ezeket a frissítéseket Montrealban használjuk először” – nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
„Nyilván az a célunk, hogy gyorsabbak legyünk és minél több tempót nyerjünk velük. A legtöbben Spanyolországba vitték el a frissítési csomagot. Mi inkább Kanada mellett döntöttünk, hogy még több időnk legyen fejleszteni. Kis csapat vagyunk, nem tudunk olyan gyorsan reagálni, mint a nagyok” – tette hozzá Steiner.
A másik kérdés a Haasnál, hogy Grosjean elkapja-e végre a fonalat és javít eddigi (0 pontos) teljesítményén. A nyilatkozatok alapján a rutinos francia a következő futamokon próbaidős lesz, őszig kell bizonyítania.