DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Változtatások a széthulló Haasnál

A szezon kezdete óta megfigyelhettük, hogy a Haas versenyautói szeretik elhagyni különböző alkatrészeiket. Monte-Carlóban ez még inkább előtérbe került, így kénytelen volt változtatni a csapat.

Az amerikai istálló pilótáinál, Kevin Magnussennél és Romain Grosjeannál is több ízben megtörtént az eddigi versenyhelyszíneken, hogy edzéseken és a versenyen is, minden különösebb ok nélkül az autóról leszakadt egy-egy alkatrész anélkül, hogy bárkivel is koccantak volna.

Monte-Carlóban a csütörtöki edzéseken ugyanezt láthattuk, az uszoda környéki kanyarokban, amint kicsit erősebben kormányozta a kerékvetőre az autóját Romain Grosjean, a szénszálas anyagból készült oldalsó légterelők darabjai sorban elkezdték megadni magukat. A többször ismétlődő eset után az istálló úgy döntött, a törékeny alkatrészeket inkább leszereli az autóról, mielőtt maguktól leesnek.

A Haas előre tudta, hogy nem sok jót várhat a monacói hétvégétől, így különösebb elvárásokat sem fogalmaztak meg korábban. A számításuk nagyon is bejött, ugyanis a több aerodinamikai elemtől megszabadított autókkal a csapat idei leggyengébb időmérős eredményét érte el. Romain Grosjean a 15. pozíciót csípte el, 1,9 másodperces lemaradással, míg Kevin Magnussen a leglassabbnak bizonyult, csak az időmérőt kihagyni kényszerülő Max Verstappen végzett mögötte.

A Haas a téli tesztek óta nem tudta megoldani az alkatrészek megerősítését


Mennyire komoly a gond a leszakadó alkatrészekkel? „Egy olyan problémával állunk szemben, amit most már hat verseny óta próbálunk megoldani. Néhány helyen sikerült, de itt nem. Elővigyázatosságból kénytelenek voltunk a nehézséget okozó egységeket leszerelni, mielőtt leszakadtak volna versenytempónál” – nyilatkozta Günther Steiner a Motorsport.com szakoldalnak.

Magnussen és Grosjean is úgy vélik, az autó így érezhetően kevesebb leszorítóerővel rendelkezik a padlólemeznél. Az oldalsó légterelők meglehetősen komplikált rendszert alkotnak, ami hatalmas hatással van a Haas alsó légaramlására, ennek megbontásával pedig a leszorítóerő rengeteget romlott. Mivel azonban ezen a pályán a kerékvetők az átlagosnál többször dobják meg keményen az autót, a törékeny alkatrészek nem bírnák végig a távot.

A csapatfőnök megerősítette, hogy Kanadában egy fejlesztett aerodinamikai csomaggal jelentkeznek, a kérdéses alkatrészek pedig nehezebbek lesznek, mivel több réteg szénszálas anyagot használnak majd fel. A megerősítésen a csapat és a Dallara is keményen dolgozik, hogy végre megoldódjon a probléma.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: