A francia gyártó egyre türelmetlenebb a bikák időhúzásával kapcsolatban, ám ügyvezető igazgatójuk az elmúlt napokban ismét kijelentette, hogy ugyan szeretnék az energiaitalos istálló partnereként folytatni, nem feltétlenül akarnak három csapatot.
A Red Bull egyelőre nem választott motorszállítót jövőre, az egyelőre erősebbnek tűnő, ám nem túlságosan megbízható és a Ferrari-Mercedes párosnál az időmérőn látványosan lassabb Renault és a tavaly még bukdácsoló, egyelőre még mindig lassú, de láthatóan fejlődési pályára állt Honda a két reális opció.
A Honda egyre többször tud villantani, de még mindig a leggyengébbnek tűnik motorerőben. Kanadára azonban jelentős javulást ígérnek a tesztpad adatai, a fejlesztett erőforrás a hírek szerint negyven lóerővel nagyobb teljesítmény leadására lesz képes. Ha valóban így lesz, akkor tényleg elgondolkozhat a Red Bull a váltáson.
Az bizonyos, hogy a jelenlegi Renault-erőforrás a versenytempóban konkurencia a vezető két rivális ellenében, de a Q3-ban négy-öt tizedes lemaradást is jelent a Ferrari-Mercedes duóval szemben a kvalifikációs mód hiánya miatt. Mikor hozza meg döntését Christian Horner istállója?
„Körül-belül egy hónap múlva. Június vége, vagy július eleje most a tervezett időpontunk. Ennyi idő alatt lemérjük, melyik döntéssel járunk jobban. Kanadában össze akarjuk hasonlítani a két erőforrást. Montrealban állítólag kapunk néhány kisebb frissítést, abból kell kihoznunk a legtöbbet, ez fontos számunkra” – ismerte el a Red Bull csapatfőnöke.
A Toro Rosso Honda-motorokat használ, így a Red Bull számára egészen pontos adatok állnak majd rendelkezésre az analizáláshoz. A Renault-nak az időmérőn kell javulnia. „Ha nem tévedek, az eddigi hat versenyből ötször a mi autónké lett a leggyorsabb kör.”
„Ha a Q3-ban jóval több lóerőnk lenne, semmi sem állíthatna meg, hogy a Mercedes és a Ferrari ellen eséllyel szálljunk harcba a pole-pozíciókért” – tette hozzá Christian Horner.