A Force India istálló hosszú évek óta a Mercedes erőforrásait használja a száguldó cirkuszban és az indiaiak igen sokat köszönhetnek a megbízható és szélvészgyors német egységnek. Ezzel a szövetséggel viszont a jelek szerint bizonyos kötelezettségek is járnak.
Az olasz média számára természetesen rögtön feltűnt, hogy a kerékcserék után Lewis Hamilton eleinte Esteban Ocon mögé érkezett vissza Monte-Carlóban. Annak ellenére, hogy ezen a pályán szinte lehetetlen előzni, a világbajnoki éllovas pillanatok alatt a fiatal francia elé került, Ocon a szó szoros értelmében elengedte Hamiltont, a legkisebb ellenállás nélkül.
A Sky Italia meg is kérdezte a Force India pilótáját, hogy miért engedte el ily könnyedén Lewis Hamiltont. Ocon válasza meglepően őszinte volt. „Én egy Mercedes-versenyző vagyok. Egy Mercedes-junior, aki egy Mercedes-erőforrással szerelt Force Indiát vezet. A főnököt kellene megkérdezniük” – reagált sokat sejtetően a tavalyi év felfedezettje.
A legtöbb szakértő úgy gondolja, hogy kvázi csapatutasítás van a Mercedes és partnerei között, ha a helyzet úgy hozza. „Felesleges lett volna harcolni ellene, különösen, mivel új abroncsok voltak rajta. Hogy van-e íratlan szabályunk arról, hogy ne nehezítsük meg a Mercedes dolgát a futamokon? Talán…” – tette hozzá Ocon.
Ennél sokkal egyértelműbb választ adott ugyanerre a kérdésre Toto Wolff, a német istálló csapatfőnöke. „Hogy Ocont utasították-e arra, hogy térjen ki Hamilton útjából? Igen, mert ez így működik” – fogalmazott Wolff.
A teljesség kedvéért tegyük hozzá, hogy hasonló helyzetben vélhetően Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen sem ütközött volna akadályba egy Saubertől, vagy egy Haastól. Monte-Carlóban a Toro Rossóról is azt feltételezte a Sauber, hogy összejátszott a két pilóta, így sikerült Pierre Gaslynak ennyire jó helyen végeznie.