A Spanyol Nagydíj legfontosabb statisztikai mérföldköve a győztes Lewis Hamilton nevéhez fűződik. A brit az elmúlt években kisebb-nagyobb rekordokban már be tudta érni a sokszoros csúcstartó Michael Schumachert is, és most Barcelonában is át lett adva a múltnak a hétszeres bajnok egyik etalonja. Ez volt Hamilton 41. pole-ból szerzett győzelme, amivel átlépte a 40-en álló Schumachert (aki a 2004-es Ausztrál Nagydíjon tört a ranglista élére, amikor 30. ilyen tettével megelőzte Ayrton Sennát).
Hamilton a harmadik győzelmét szerezte a Circuit de Barcelona-Catalunyán – ezzel Schumacher hat diadalától még messze van, viszont már így is ő a pálya második legsikeresebb pilótája. Háromszor még Mika Hakkinen tudott nyerni rajta kívül.
Óriási javulást mutattak a köridők, még a tavalyihoz képest is pár század híján három másodperccel gyorsabb volt a pole-kör, amihez a pálya újraaszfaltozása nagyban hozzájárult. Még durvább, hogy 2014-hez képest több mint 9 másodperccel gyorsultak a Formula-1-es autók Barcelonában, ami már tényleg olyan, mintha két különböző versenykategóriáról beszélnénk.
A szezon első kettős győzelmét a Mercedes könyvelte el, a stuttgarti márka pedig összességében 78. F1-es diadalát ünnepelte gyári csapatként. Ez ugyanannyi, amennyit a McLaren beszállítójaként szereztek 1995 és 2014 között.
Max Verstappen tavalyi mexikóvárosi győzelme óta először állhatott fel a pódiumra, amivel egyúttal a Red Bull 150. dobogós helyezését szerezte.
Kimi Raikkönen 99 futamon rajtolt el azóta, hogy legutóbb futamot nyert a 2013-as Ausztrál Nagydíjon. A két győzelem közötti legtöbb versenyen való részvétel rekordját Riccardo Patrese tartja 98-cal, ami azt jelenti, hogy ha Raikkönen még valaha is visszajut a dobogó tetejére, akkor azzal felállítja a leghosszabb várakozás rekordját.
Csak öt versenyző ért célba az élen egyazon körön belül Barcelonában, de ezen a pályán ez nem ritka, 2017-ben ez még szélsőségesebben alakult, hiszen csak két riválisát nem körözte le a győztes. A nagy különbségeket jól példázza Daniel Ricciardo esete, aki noha itteni hét F1-es versenye során mindig célba ért és kétszer dobogón is állt, legjobb futamán is 43 másodpercet kapott a győztestől.
Hamilton most 20 másodperces előnnyel ért célba a második helyezett Valtteri Bottas előtt, ami nem szokatlan nagyságú különbség Barcelonában, de legutóbb 2010-ben volt példa ennél is simább győzelemre a pályán.
Hamilton, Bottas és Verstappen még sohasem álltak együtt a dobogón, érdekesség velük kapcsolatban, hogy kettőjük rajtszámának összege kiadja a harmadikét: 33+44=77.
Kevin Magnussen most először ért célba pontszerzőként Barcelonában, 6. helyezésével pedig idei pontjainak számát 19-re növelte, vagyis öt futam alatt már annyinál jár, mint amennyit a teljes 2017-es szezonban gyűjtött.
Ellenben Carlos Sainznak eddig 100%-os pontszerzési mutatója van hazai pályáján, ahol egy 9. és egy 6. mellé most másodszor egy 7. helyet szerzett. Még érdekesebb, hogy minden alkalommal legyőzte itt honfitársát, Fernando Alonsót, aki a korábbi évek szörnyű McLarenjei miatt viszont csak idén tudta őt igazán megszorongatni.
Alonso ezen a hétvégén ülte utolsó F1-es győzelmének ötödik évfordulóját, viszont idén továbbra is minden futamon pontot szerzett, amit rajta kívül csak Vettel és Hamilton mondhat el. Egyúttal a spanyol pontszerző sorozata már nyolcversenyesre nyúlt, ez pedig olyan hosszúnak számít mostanság a McLarennél, hogy a csapat színeiben legutóbb Jenson Button jegyzett ilyesmit még 2011-2012 fordulóján.
Charles Leclerc két egymást követő futamon ért célba a legjobb tíz között a Sauberrel, ilyet legutóbb Felipe Nasr tett a csapatnál 2015-ben Szocsiban és Austinban.