2007 óta áll partneri kapcsolatban a Red Bull istállója és a Renault motorszállító részlege, ám a 2014 óta tartó hibrid korszakban messze nem alakult felhőtlenül a viszonyuk - elég csak a múlt év végi balhéjukra gondolni. Az energiaitalosok az évek óta fennálló teljesítménybeli hátrány és a tavalyi rendszeres műszaki hibák miatt próbálkoztak már a beszállítójuk leváltásával, de a körülmények miatt eddig egyszer sem sikerült búcsút inteniük a franciáknak. Idén újabb kibúvási lehetőség bukkant fel számukra a horizonton, nevezetesen a Honda. A Red Bull „B” csapata, a Toro Rosso az idei évre pártolt át a japánokhoz, így az anyacsapat testközelből követheti végig a két fél együttműködését, bízva abban, hogy az gyümölcsözően alakul.
Christian Hornerék tehát bizakodva várják a pozitív fejleményeket fiókcsapatuktól, de eközben jelenlegi motorszállítójuk türelmetlenül várja a visszajelzést arról, hogy jövőre is tőlük szándékoznak-e erőforrást vásárolni. A renault-sok sem most jöttek le a falvédőről, így vélhetően tudatosan helyeznek nyomást a döntésen vacilláló Red Bullra. A Renault vezetője, Cyril Abiteboul hivatalosan azonban arra hivatkozik, az igény benyújtására azért van szükség, hogy minden 2019-re szánt alkatrészt időben és kellő darabszámban le tudjanak gyártani. A Red Bull csapatfőnöke erre csípősen vágott vissza.
„Májusban biztosan nem hozunk döntést. Cyril darabszámról beszél? Abban ő egyébként is mindig hiányt szenved, szóval néhány extra alkatrész berendelése nem fog ártani nekik. Legkorábban júniusban lépünk, hiszen tisztán akarunk látni, mielőtt elkötelezzük magunkat” – nyilatkozta ellentmondást nemtűrően Horner, megerősítve a Red Bull Honda felé húzódó szándékát, ám tovább szívta az osztrák és a francia fél közötti tüzet.
Eközben a japán gárda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe elismerte, a Red Bull valóban tárgyalásban áll a Hondával, ám közöttük semmilyen „végső” határidő nem lett lefektetve.