Lewis Hamilton F1-es futamgyőzelmeinek száma bakui sikere révén már 63-ra nőtt, egyúttal elmondhatja magáról, hogy eddigi mind a 12 szezonjában nyert legalább egyszer. Viszont 2021-ig maradnia kell, ha be akarja érni a zsinórban 15 idényen keresztül győzni képes Michael Schumachert.
Hamilton csupán három körön át állt az élen az egész verseny során. Legutóbb a 2014-es Kanadai Nagydíjon Daniel Ricciardo tudott nyerni ilyen kevés élen megtett körrel.
Baku a 25. különféle pálya, ahol Hamilton győzni tudott (ezt a rekordot már korábban is tartotta), az azerbajdzsáni pedig a 22. különféle nagydíj, amit valaha megnyert. Ez utóbbi tekintetbe most érte be Schumachert a rekordlista élén.
Néhány körrel a leintés előtt még úgy tűnt, hogy Valtteri Bottas a 77-es számú autóval szerezheti meg a Mercedes 77. győzelmét, de végül nem született meg ez az együttállás. Hasonlóan a 44-es Hamiltonnak sem sikerült behúznia a 44. Mercedes-diadalt, előle azt Nico Rosberg happolta el 2015-ben Interlagosban.
Sebastian Vettel három rajtelsőséget szerzett egymás után, amihez hasonlóra legutóbb utolsó bajnoki évében, 2013-ban volt képes. A Ferrarinál pedig ő az első pilóta Felipe Massa 2007-es éve óta, aki ilyenre képes volt.
Kimi Raikkönen karrierje legjobbját állíthatta volna be azzal, ha négy egymást követő futamon az első sorból rajtol, ezen reményei azonban szertefoszlottak az időmérő végén az utolsó szektorban elkövetett hiba pillanatában.
Raikkönen azonban tovább növelte – 24-re – a győzelem nélküli dobogós sorozat rekordját, és átvette a rekordot abban a tekintetben is, hogy már a 26. különböző nagydíjon szerzett dobogót – Schumacher 25-ig jutott, és Hamilton is ennyinél jár, a britnek azonban csak akkor lehet esélye befogni a finnt, ha új nagydíjnevek érkeznek a naptárba a jövőben, hiszen minden jelenlegiről van már dobogója, és immár győzelme is.
Az azerbajdzsáni főváros utcáin eddig három F1-es futamot tartottak, ám csak egyetlen pilóta van, aki kétszer is felállhatott a dobogóra. Meglepő módon ő Sergio Perez, aki 2016-ban is harmadik volt. Azóta most először tudott dobogót szerezni a mexikói, ezzel viszont komoly mérföldkövet ért el hazája autósportos történetében. Mint ő maga is utalt rá a leintést követően, dobogók tekintetében ő vált Mexikó legsikeresebb F1-es pilótájává, hiszen a nyolcadikat szerezte, míg a nemzeti rekordot fél évszázadon át tartó Pedro Rodriguez hétig jutott karrierje során. Igaz, Rodrigueznek ebből kettő győzelem volt, Perez viszont ilyen magasságba még nem jutott.
A bakui az első pálya, ahol a Force India két dobogót is tudott szerezni, és a bakui az egyetlen pálya a 2016-os első versenye óta, ahol a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull kivételével másik csapat is felért a dobogóra (2016-ban és 2018-ban a Force India, 2017-ben a Williams), statisztikailag is igazolva ezzel, hogy változatos versenyeket produkál.
A 6. helyen célba érő Charles Leclerc révén elképesztően hosszú pontnélküli sorozatot szakítottak meg a monacói pilóták. Ennél hosszabb már csak eggyel lehetett volna, hiszen az 1950-es Monacói Nagydíjon, az F1 történetének második világbajnoki futamán szerzett legutóbb pontot a miniállamnak Louis Chiron, amikor a harmadik helyen futott be. Ez 978 versennyel ezelőtt történt.
Jobb mérőszám azonban, ha nem a pontszerzéseket, hanem a helyezéseket tanulmányozzuk, elvégre a pontrendszer alaposan átalakult már a kezdetek óta, és Chiron is szerzett hatodik helyeket, amelyek akkor még jutalmazatlanul maradtak. Persze Leclerc-t sem lehet sok honfitársával összehasonlítani, hiszen rajta kívül még csak két monacói pilótája volt az F1-nek. Olivier Beretta 1994-ben összesen kilenc futamon állt rajthoz a Larrousse-szal, legjobb helyezése pedig egy 7. pozíció volt, őt tehát máris felülmúlta Leclerc. Chiron eredménylistáján pedig az említett dobogót két hatodik hely követi, utóbbit az 1955-ös Monacói Nagydíjon jegyezte. Elmondható tehát, hogy Leclerc Monaco második legjobb eredményét, és 63 év óta a legjobb eredményét jegyezte az elmúlt hétvégén.
Egyúttal a Sauber is mostanság ritka magasságokba ért fel, ezt megelőzően a 2015-ös Orosz Nagydíjon tudtak legutóbb 6. helyet szerezni Felipe Nasrrel.
És még egy országot, Új-Zélandot is érdemes megemlíteni. 10. helyezésével Brendon Hartley először szerzett pontot, és ez hazája legjobb F1-es eredménye azóta, hogy Chris Amon 1976-ban 5. lett Jaramában a Spanyol Nagydíjon.
Lance Stroll 8. helye révén a Williams is feliratkozott a pontszerzők közé, így 2018-ban négy futam elteltével már minden istálló gyűjtött egységeket. Ilyen gyorsan ez még sohasem történt meg azóta, hogy 2010-ben bevezették az új pontrendszert. Egyúttal a 20-ból 18 pilótának sikerült már legalább egyszer a legjobb tízben végezni, ez is különlegesen magas szám. Már csak Romain Grosjean és Szergej Szirotkin lógnak ki a sorból e tekintetben.
Esteban Ocon még csak második kiesését könyvelte el az F1-ben azt követően, hogy az újoncként befejezett futamok rekordját tavaly 27-re nyújtotta. Most viszont ugyanúgy már az első körben búcsúzott egy ütközés következtében, mint tavaly Interlagosban.