A Red Bull számára igen rossz pillanatban történt az újabb meghibásodás az erőforrással, mivel ilyenkor nagy valószínűséggel már nem marad elég idő kicserélni a motort ahhoz, hogy Ricciardo még részt vehessen az időmérő edzésen, de a finombeállításokra már biztosan nem marad idő. Az istálló azt gyanítja, hogy a turbófeltöltő hibásodott meg Sanghajban, mindössze négy kör megtétele után.
„Úgy gondoljuk, a turbó szállt el, legalábbis ebben a pillanatban a gyors vizsgálati eredmények erre vezettek. Hogy ez a belsőégésű motort is károsította-e, ebben a pillanatban nem tudjuk, de a turbóból indult ki a probléma” – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök a Sky TV-adásában.
Az egyórás edzés első felében egyáltalán nem gurult pályára az ausztrál pilóta, az utolsó húsz percben kezdte volna meg a körözést. De sajnos nem sokáig jutott. Az utolsó szektorban füstölő, helyenként lángoló autóval állt félre. Az FP3 és a kvalifikációs edzés között pedig mindössze két óra áll rendelkezésre a csapatnak, hogy életre keltse az autót egy (általában rendkívül hosszadalmas) motorcsere után.
Daniel Ricciardo ezekben a hetekben nem a szerencse fia, Bahreinben először sebességváltó-csere miatt rajtbüntetést kapott, majd a versenyen az energiavisszanyerő-rendszer meghibásodása okán már a futam legelején kiesett. Sőt, az idénynyitón egy piros zászlós szabályszegés miatt is kapott egy három rajthelyes büntetést.
„Ez már zsinórban a második verseny. Legutóbb az energiavisszanyerő-rendszer, most pedig ez. A mai problémát még nem látjuk egészen tisztán, mélyebben meg kell vizsgálnunk. Még csak a harmadik nagydíjhétvégén járunk, úgyhogy enyhén szólva is csalódott vagyok” – tette hozzá Horner.
Vajon ezek a történések tovább sodorják a Red Bullt a Honda irányába?