DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Stroll: Jelenleg a Williams a leglassabb

Több, mint húsz éve még világbajnoki címet ünnepeltek, de 2014-től is többször felfért az összetett dobogóra a Williams. Most saját pilótája szerint a mezőny leglassabb versenyautója.

Valaha sokkal szebb napokat is látott a Williams-istálló, az elmúlt évtizedekben többször is világbajnokságot nyert a grove-i alakulat, többek között Nelson Piquet, Alain Prost és Nigel Mansell révén is. Utoljára 1997-ben sikerült elhódítani az év végi elsőséget egyéniben és a gyártók között is.

Futamgyőzelmet utoljára 2012-ben ünnepelhettek Pastor Maldonadónak köszönhetően, majd a turbókorszakot is jól kezdték négy éve. A visszaesés folyamatosan látható volt, tavaly már csak az összetett ötödik helye lett meg, idén viszont megtörtént, amitől sokan nagyon féltek télen, gyakorlatilag az utolsó pozícióba zuhant vissza a Williams.

Külön furcsaság, hogy mindez úgy történt meg, hogy változatlanul Mercedes-erőforrások hajtják a versenyautót. A pilótapáros azonban az egész mezőny legrutintalanabbja, Lance Stroll egy évet teljesített eddig a Formula-1-ben (és a szakértők sem tartják kiugró tehetségnek), Szergej Szirotkin pedig teljesen újonc.

Sajnos sereghajtó lett a Williams-Mercedes


Bahreinben sem sikerült a pontszerzés, ám Lance Stroll úgy érzi, mindent kihozott az autóból, ami jelenleg ennyit tud. „Boldog voltam a bahreini versenyzésemmel. Nyilván, jobb eredményt akartam elérni, de jelenleg a rajtrács leglassabb autója a miénk. Egyelőre ez a legjobb, ahova felérhetünk (Stroll a 14. helyen végzett), de legyőztem a csapattársamat és jelenleg ez a legfontosabb mérce számomra” – nyilatkozta a fiatal kanadai a Le Journal de Montreal című lapnak.

A hírek szerint a 19 éves pilóta édesapja, Lawrence Stroll és Paddy Lowe technikai igazgató között feszült légkör alakult ki, ne feledjük, előbbi igen sok pénzt fizet a csapatnak, hogy fia náluk versenyezzen. A korábbi F1-es pilóta, Mika Salo is csak sejti, mi lehet a gond.

„Papíron az aerodinamikai számok megfelelőek, az autó is formás, sokkal jobban néz ki, mint tavaly. Meg kell találniuk, min kell fejleszteni. A lágy gumikat nemigen tudják munkára fogni egyelőre. Szerencsére, remek mérnökökkel rendelkeznek, mint Paddy Lowe és Rob Smedley. Ha ők nem találnak megoldást, akkor senki” – így Salo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: