A népszerű lengyel 2006-ban kezdte pályafutását, beugróként érkezett Jacques Villeneuve helyére a BMW-Sauber istállóhoz. Ugyan csak egy futamgyőzelmet aratott, de a szakemberek a legjobb pilóták között tartották számon. Ereje teljében, 2011 februárjában karrierje hirtelen kettétört egy olaszországi raliversenyen elszenvedett borzalmas baleset miatt.
A harminchárom esztendős Kubica súlyos sérüléseket szenvedett, aminek köszönhetően jobb karja csak korlátozott mértékben mozgatható. Más versenyágakban időnként már fel-feltűnt, majd teljesen váratlanul, a tavalyi évben elkezdett újra tesztelni a Formula-1-ben. Először a Renault, majd a Williams színeiben.
„2015 végén kezdtem el a felkészülést, a munka pedig kifizetődött. Jelenleg sokkal jobb formában érzem magam, mint korábban valaha” – nyilatkozta Robert Kubica Varsóban. A teljes visszatérés nem sikerült (2018-ban), mivel a Williams istálló végül Szergej Szirotkin mellett döntött, a lengyelt azonban leszerződtette teszt- és tartalékpilótának.
„Tovább folytatom a harcot, hogy beteljesítsem nagy álmomat és újabb lépést tehessek a Formula-1-es versenyzés irányába. A korábbinál is keményebben kell dolgoznom, mert mindenki tudja, hogy vannak korlátaim. Ugyanakkor a tesztelések során világossá vált (már Valenciában), hogy ezek a korlátok nem akkorák, hogy akadályozzon engem egy Formula-1-es autó vezetésében, a legmagasabb szinten” – fogalmazott bizakodva Kubica.
„Az az elképesztő érzés, amit éreztem a pályán az első köreimet követően, örökre emlékezetembe vésődött. Valószínűleg ez volt életem legjobb pillanata” – tette hozzá a lengyel. Robert Kubica 2008-ban megnyerte a Kanadai Nagydíjat, összesen 76 nagydíjon vett részt és tizenkét alkalommal állhatott dobogón. A lengyelt nemrég azzal gyanúsította meg az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve, hogy lehet, hogy a beállításoknál trükközhet az egyszeres futamgyőztes, hogy az autó Szirotkin és Stroll számára is nehezen vezethető legyen.