DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hakkinen: A Mercedes nem hibás a vereségért

A 2018-as szezon úgy indult, ahogy a 2017-es: a Ferrari győzelmével. Idén a Mercedesnek állt a zászló, de az olaszok mégis nyerni tudtak. Mika Hakkinen a körülményeknek tudja be a történteket.

Sokan a Mercedes sikerét várták a szombati időmérő után, a szerencse azonban az olaszok mellé állt. A tavalyi öldöklő csatát nézve - ami Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között zajlott a szezon utolsó pár versenyéig - minden egyes pont számíthat a végelszámolásnál, így a Ferrari egy fontos lélektani csatát nyert meg az év elején.

Az egykor McLarennél versenyző Mika Hakkinen is elámult a regnáló világbajnok pole-pozícióján: „Az előszezoni tesztek után személy szerint nagyon biztos voltam benne, hogy a Mercedes újra uralni fogja az F1-et, különösen Lewis Hamilton időmérőn mutatott teljesítménye nyűgözött le. Más szinten volt akkor, mint a többiek.”

„A futam már egy másik történet, mert itt már egyáltalán nem volt egyértelmű a Mercedes fölénye. Sebastian Vettel győzelme a Ferrarinak köszönhető, aki remekül reagált arra, mi történik a virtuális biztonsági autós fázis alatt, és a stratégiája is kiválóan működött, ami Kimi Raikkönenéről nem mondható el” - ecsetelte tovább az eseményeket a finn.

 hakkinen-a-mercedesrol-2018



A kétszeres világbajnok szerint a körülmények áldozata lett a címvédő alakulat, amihez kellett a Ferrari remek taktikája és helyzetfelismerése is: „Én nem gondolnám a verseny végkimenetelét a Mercedes hibájának. Amikor az ember vezet egy futamot, gyakran találhatja magát bármilyen helyzetben, és ez egy kicsivel több munkát adhat a srácoknak, akik a háttérben dolgoznak. A Ferrarinak jól jött a virtuális biztonsági autós periódus, mint említettem, nem mondanám ezt a Mercedes hibájának, inkább a helyzet dolgozott ellenük.”

Hakkinen honfitársa teljesítményével és a vele kapcsolatos elvárásaival zárta interjúját: „Valtteri (Bottas) talpra fog állni a hibája után, ami az időmérőn balesetet okozott, és emiatt kénytelen volt hátrébbról indulni a rajtrácsról. Az incidens egy olyan kanyarban történt, ahol az ember mindig a határon autózik, ráadásul a külső íven fal várja a hibázókat. Jó tapadás és tökéletes kigyorsítás kell a következő hosszú egyeneshez. Valtteri kiment a vonalról, ami elég ahhoz, hogy elveszítse a teljes hátsó tapadását. Erősen fog visszatérni, jó előszezont teljesített, mentálisan rendben van, és tudja, mit kell tennie.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: