A hazai pályán versenyző Ricciardo lett az első pilóta, aki rajtbüntetést kapott a szezonban, méghozzá három helyezésnyit, így végül a 8. helyről kezdheti csak meg az Ausztrál Nagydíjat. A hátrasorolást amiatt kapta, mert a pénteki második edzésen gyorshajtáson kapták, miközben piros zászlót lengettek. A leállást egy kábel okozta, ami felvált az aszfaltból a célegyenesben, az ausztrál azonban a többiekhez hasonlóan a bokszba hajtott a kör végén, így nem haladt el a helyszínen, ahol a pályabírók a problémát próbálták helyrehozni.
Ricciardo szerint teljesen érthetetlen, hogy miért nem lehetett ezt az ügyet olcsóbb szankcióval megúszni.
„Elég keserűen fogadtam a hír, és ha azt mondom, hogy kihozott a sodromból, akkor még finoman fogalmazok. Hibát követtem el, amihez nem fér semmi kétség – de tényleg ér rajtbüntetést egy hiba, ami szabadedzésen történik, miközben senki nincs a pályán, senki nem állt fejre? Csupán egy kábel vált fel a pályán, és én nem is mentem az eset közelébe. Egyszerűen csak felül kellett volna kerekednie józan észnek, mert ez így egy nagy sz**ság.”
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner szerint a szabályozás mechanizmusával van a gond, a versenybíróknak ugyanis muszáj volt hátrasorolást kiróniuk a piros zászlós jelzés megszegéséért.
„Vajon tényleg megegyezik a büntetés nagysága a vétség nagyságával?” – tette fel a költői kérdést Horner a Motorsportnak nyilatkozva. „Óriási balszerencse ez Daniel számára, és az ember akaratlanul is azt érezheti, hogy túlszabályozzuk a sportot. Kétségtelen, hogy a szabály betűje szerint hibát követett el, és szerintem a versenybírók is elnézően viseltettek iránta, de a szabályok egyszerűen úgy vannak megírva, hogy nem tehettek mást, mint hogy rajtbüntetést rónak ki rá.”
„Ez megint felveti azt a helyzetet, hogy ha egy állandó, profi játékvezető lenne felelős az ítéletekért, akkor ő mérlegelhetne, és azt mondhatná, hogy egyelőre álljon ez az eset csak figyelmeztetésként, intő jelként mindenki számára. Persze a piros zászló az mindig piros zászlót jelent, de minden eset eltérő egy kicsit. Noha elfogadjuk a büntetést, és nem vitatkoztunk vele, továbbra is azt hiszem, hogy a sport túlszabályozottan működik, amit nagyon nehéz megértetni a rajongókkal. Azt gondolhatnánk, hogy egy egyszerű dorgálással, esetleg pénzbüntetéssel észszerűbben el lehetett volna ezt intézni, nem lett volna szükség rajtbüntetésre egy olyan pályán, amelyen híresen nehéz az előzés.”