A tavalyi évhez képest tovább nehezedtek a versenyautók a Formula-1-ben, az idei gépek minimális súlya 734 kilogramm, ugyanakkor egy verseny során mindössze 105 kilogrammnyi üzemanyagot használhatnak fel a pilóták (az óránkénti 100 kg-os átlagot egy pillanatig sem léphetik át).
A jelenlegi szabályok gyors és takarékos autók megtervezését követelték meg, ugyanakkor az újabb pluszsúly újabb nehézséget jelent a versenyzőknek arra nézve, hogy mennyire kell spórolniuk az üzemanyaggal. A pályák karakterisztikájától természetesen erősen függ a fogyasztás is.
Az Albert Parkban található utcai pálya köztudottan nagyon eszi az üzemanyagot. Kimi Raikkönen éppen emiatt érzi úgy, hogy a 2018-as idénynyitó is a nafta körüli aggodalmakról fog szólni és senki sem meri majd igazán nyomni a maximumig, ez pedig nem tesz jót a sportágnak.
„A körülményektől és a pályák karakterisztikájától függ, de sajnos nem mindig élvezetes. A tartályokban rengeteg hely van, hogy jóval többet töltsünk bele és mehessünk teljes sebességgel, de a szabályok lekorlátoznak” – nyilatkozta Kimi Raikkönen az idénynyitó helyszínén, Ausztráliában.
A fogyasztás ilyen szigorú szabályozása ellen foglalt állást Pierre Gasly, a Toro Rosso-Honda pilótája is. „Úgy gondolom mindenki számára nagy fejfájást okoz jelenleg a fogyasztás, de azt nem tudjuk, hogy a többi csapatnak pontosan milyen mértékben. Biztos, hogy a rajtrácson mindenki számára ez most gondot okoz”.
„Én még sosem versenyeztem itt, de a többiek mondták, hogy ezen a pályán végképp nagyon oda kell figyelni, főleg a mostani plusz súlyunkkal. Olyan dolog ez, amit nem kedvelek. Már az egyenes végén el kell emelni a lábunkat a gázról, márpedig ez így nem jó” – tette hozzá Gasly.
„Normális, hogy minden évben történik valami változás, nyilván tanultunk a korábbi évekből és megpróbáljuk jobban megoldani. Soha nincs olyan, hogy tökéletes. Ha kettős győzelmet szerzünk, akkor is mindig úgy találjuk, hogy néhány dolgot lehetett volna jobban is csinálni” – fogalmazott Raikkönen.