DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Hartley-nak van egy titkos fegyvere

Főnöke szerint Brendon Hartley a WEC-ben olyan „fantasztikus” tapasztalattal gazdagodott, ami idén akár ütőkártyának is számíthat az F1 mezőnyében. Átemelnie azért nem lesz egyszerű a tudást.

Franz Tost Toro Rossó-s csapatvezető szerint Brendon Hartley kezében olyan tudás van, ami főleg a modern Formula-1-ben számít kifejezetten hasznosnak. Köztudott, hogy a Hosszútávú-világbajnokságon a nyers tempó mellett az is különösen fontos, hogy a pilóták az etapjaik során mennyire hatékonyan osztják be a gumikat és az üzemanyagot. Főnöke szerint Hartley kiemelkedően jól teljesít ebben. „Már korábban feltűnt, milyen kiválóan spórol az üzemanyaggal. Pontosan tudja, hogyan kell hatékonyan csinálni – ez biztos, hogy az LMP1-ből jön” – dicsérte versenyzőjét a racefans.netnek.

porsche_lmp1_2auto

A WEC-ből már kétszeres világbajnokként érkezett az F1-be Hartley


Azzal, hogy jól bánik a gázpedállal, Hartleynak lehetősége van arra, hogy riválisainál kevesebb üzemanyagot cipeljen magával. A WEC-ben szerzett tudását azonban csak korlátozottan tudja majd átemelni az F1-be, a két szériában ugyanis, ahogy fogalmazott, „egészen eltérő” technológiákat alkalmaznak. A legnagyobb különbség az, hogy a korábbi, négykerék-meghajtású autójával ellentétben az idei munkaeszköze hátsókerekes. „A Porschénél az első tengelyhez kapcsolódtak az elektromotorok és az energiavisszanyerő-rendszer is, a két erőforrás (az elektromos és a belsőégésű) így teljesen független volt egymástól. Az F1-ben ezzel szemben a hajtás és az energia-visszanyerés is a hátsó tengelyen zajlik – minden energia azon keresztül megy át, emiatt pedig szinte észrevétlenül működik az elektromos hajtás.”

hartley-test-2018

Az ígéretesen alakuló Toro Rosso-Honda szövetség akár meg is lepheti a mezőnyt

Hartley tapasztalatai alapján az F1-es hibrid rendszerek „zökkenőmentesek”, a pilótától csak kevés beavatkozást igényelnek. „Fogalmam sincs, pontosan hány lóerőt szabadítok fel a jobb lábammal, csak azt tudom, hogy sokat. Alig van valami, amire nekünk kell figyelnünk - a gyártók és a csapatok nagyszerűen kézben tartják a dolgokat, így szinte el is felejtjük, hogy hibridet vezetünk.”

Az új-zélandi számára a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj félig-meddig hazainak számít, így különleges érzésekkel várja az idei első versenyt. „Vicces, mert hosszú évek óta talán most először láthatok majd új-zélandi zászlókat a lelátókon. Nyáron szinte minden második ember, akivel beszéltem, azt állította, hogy idén eljön Melbourne-be. Ez kissé meglepett. Tudom, hogy nem a hazai futamom, de nagyszerű lesz az otthonomhoz közel versenyezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: