Kerek tíz éve, hogy Hartley egy lépésre került sok fiatal versenyző nagy álmához, a Formula-1-es debütáláshoz. Az akkor 18 éves pilóta bekerült a Red Bull junior programjába, aminek köszönhetően többször is Formula-1-es gép kormánya mögé ülhetett. A nagy áttörés azonban elmaradt,a Red Bull-os programból 2010-ben kihullott, így hosszútávú versenyzésre volt kénytelen váltani. Ez kifejezetten jól sült el számára, hiszen 2015-ben és 2017-ben a Porsche LMP1-es csapatával világbajnok lett a WEC-ben, idén pedig megnyerte a világ egyik legnívósabb versenyét, a 24 órás Le Mans-i futamot is. Arról ekkor már nem is álmodott, hogy valaha még Formula-1-es autóval versenyezhet, ám az élet ettől szövevényesebb forgatókönyveket szokott írni. A Porsche gyári csapata nyáron bejelentette év végi kiszállását a WEC csúcsosztályából, így Hartley megejtett pár telefonhívást.
„Nagyjából a Magyar Nagydíj környékén hívtam fel Helmutot [Marko, a Red Bull tanácsadója]. Akkor még azt sem gondoltam, hogy jövőre lehetőséget kapok, nem hogy már idén. Eszembe sem jutott ilyen” – vallotta be az immár 2018-as Toro Rossó-s szerződéssel is rendelkező világbajnok. „Azt gondoltam, van valamilyen lehetőség tesztelni, vagy szimulátorban vezetni náluk - bármi, amivel újra bizonyíthatok. Nem hittem volna, hogy tesztelés nélkül rögtön egy nagydíjba ugrok fejest. Óriási tisztelet és elismerés mind Marko, mind azok felé, akik vállalták a kockázatot, és hittek abban, hogy képes vagyok elvégezni a feladatot. Az álmom mindig ott volt, de… sosem gondoltam arra, hogy egyszer majd tényleg itt ülhetek, és veletek [F1-es médiával] beszélhetek.”
Hartley hozzátette, már a folyamat elején megfogadott valamit magának: nem fogja kérdésekkel nyaggatni a számára lehetőséget adó Red Bull-osokat. „Igazából már a legelején úgy döntöttem, nem fogok túl sokat kérdezni. Még Austin [debütálásának helyszíne] előtt két héttel is csak annyit mondtam a szimulátoros meghívásukra, hogy ’persze, megyek’. Még akkor sem tudtam, és nem is kérdeztem, hogy ülést kapok-e náluk - csak azt gondoltam, egy teszt lesz. Továbbra is ezt a megközelítést használom, a kérdezősködés nem segít semmit. Jobb volt egyszerűen a feladatra és a csapatra koncentrálni, szerintem ez kifizetődött.”
A műszaki hibák ellenére idei versenyeiről úgy nyilatkozott, a jövőt tekintve kifejezetten jó alapot nyújtottak számára.