Az olasz gumigyártó már az első napokban is sokat panaszkodott a rendkívül hideg időjárásra. A pilóták is azt erősítették meg, hogy a hat-hét fok körüli aszfalthőmérséklet egyáltalán nem alkalmas arra, hogy a különböző keverékű abroncsok viselkedéséről bármilyen információt is gyűjtsenek.
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola úgy véli, a korábbi, inkább elutasító hozzáállással szemben mégis meg kellene fontolnia a Formula-1-nek, hogy megossza a tesztelési időszakot Bahrein és Barcelona között. Utoljára 2014-ben bonyolították a téli tesztelést Bahreinben, azóta azonban kizárólag a katalán város adott otthont ennek.
Tavalyelőtt felmerült a lehetősége, hogy újra Szahírban teszteljenek a csapatok, de végül Barcelonánál maradtak. Az idei havazás és jeges hideg miatt kiesett nap(ok) miatt újra felvetődött a sivatagi helyszín. „Bahreinben tudjuk, hogy sokkal inkább állandóak az időjárási viszonyok. Igen ritka az eső, a hőmérséklet szinte mindig 25-30 fok között alakul. Ebben a tekintetben a gumik tesztelése sokkal inkább reprezentatív” – magyarázta Isola.
„Másrészt viszont Barcelona sokkal teljesebb képet ad. A pálya vonalvezetése összetettebb, mert a sivatagi pálya inkább csak a nagy fékezésekről és kigyorsításokról szól, nincs valami sok, nagy sebességű kanyar, míg Barcelonában mindent egyszerre találunk meg. Mindkét ötletnek vannak pozitív és negatív aspektusai”.
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner arról panaszkodott nemrég, hogy lehet, hogy az időjárás ugyan jobb Bahreinben, de a logisztikai költségek jelentősen megugranának, ha ott bonyolítanák a tesztelést, ami a kisebb költségvetésű istállókat érzékenyen érintené. A Pirelli-főnök azonban erre is tudna megoldást.
„Ezért kell erről közösen döntenünk. Leginkább annak lenne értelme, ha négy napot Bahreinben, négyet pedig Barcelonában töltenénk a téli tesztek alatt. Nyilván a szállítás nehezedne kicsit, de mindenképpen érdemes lenne megfontolni ezt az ötletet” – tette hozzá Isola.