Eljött a várt nap, hétfőn kezdetét vette a 2018-as szezon téli tesztsorozata Barcelonában. Az egész kontinenst tartósan elárasztó, igen hideg levegő viszont jócskán hatással van az autók és a gumik viselkedésére. A gumiszállító teljesen új összetételű abroncsokkal is jelentkezett az idei évre, ám azokat ezen a héten behatóan megvizsgálni lehetetlenség lesz.
Ez a topcsapatok közül valószínűleg a Mercedesnek fáj a legjobban. A tavalyi évadban a gumikezelés volt a világbajnoki címvédő leggyengébb pontja, ez különösen Lewis Hamiltonnak okozott többször is problémákat. A Ferrari sokkal jobbnak tűnt ebben a szegmensben, főleg az első félévben, ezt pedig Sebastian Vettel többször is kihasználta.
A tavalyi, abu dhabi tesztelésen már kipróbálták a hiperlágy abroncsokat, ám ennek határait felmérni jóval több időre lenne szükség. Mivel januárban újraaszfaltozták a barcelonai pályát, ez a csapatok számára azt jelenti, hogy a korábbi adatok félrevezetőek lehetnek, az ismeretlenbe ugranak most bele. További nehézség, hogy a héten esőt is várnak, emiatt vélhetően még kevesebbet futhatnak majd a slickekkel.
„Sosem könnyű a barcelonai téli teszteken mindent ellenőrizni, amit a gumikkal kapcsolatban tudni szeretnénk. Tél van, az abroncsokat pedig sosem használjuk versenykörülmények között télen. Barcelona meglehetősen agresszív a gumikopás tekintetében, télen pedig még inkább szemcsésedik, amikor kicsit odalépnek a pilóták” – nyilatkozta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója.
„Szerencsére azért nem teljesen vakon kezdjük a gumikezelést megoldani, tavaly év végéről, melegebb időjárási körülmények között már gyűjtöttünk adatokat. Remélem, az első futamokra megfelelő gumitípust választottunk” – tette hozzá Allison. A csapatok dolgát jelentősen nehezíti, hogy az átlagosnál jóval hidegebb van Barcelonában, reggel az aszfalt mindössze tíz fokos volt, a levegő pedig ennél még hűvösebb.