2018-tól változik a piros zászlós időszakok utáni új rajtok szabályozása. A korábbi szokás szerint, a biztonsági autó mögött teljesített felvezető körök után engedték útjára a mezőnyt repülőrajttal. Ez idén változik, újabb állórajt veszi kezdetét, ezzel is próbálják növelni az izgalmakat.
Igaz, a végső döntés függ a megállás idejétől és a pályaviszonyoktól. Az FIA a barcelonai tesztek során kérte is az istállókat, hogy gyakorolják az állórajtot, de kritikák kereszttüzébe került a javaslat. Leginkább Romain Grosjean, a Haas pilótája aggódott, hogy kopott gumikon rajtolni rendkívül veszélyes lehet.
„Biztonsági szempontból kételyeim vannak a módosítással kapcsolatban. Még egyenes vonalon is elszabadulhat az autó, ha kopott gumikon rajtolunk újra. Őszintén szólva, nem igazán élveztem, amikor felfelé, vagy lefelé akartam váltani” – fogalmazott a rutinos francia.
Charlie Whiting, versenyigazgató szerint viszont felesleges aggódni. „Egy pilóta sem beszélgetett velem erről. Úgy érzem, felesleges is lett volna emiatt félni, hiszem mindannyian új abroncsokat kapnak, amikor piros zászlóval megszakítják a futamot” – magyarázta Whiting.
„Úgyhogy nem is aggódom emiatt. Úgy vélem, eleve elég kevés volt a tapadás Barcelonában, a pilóták pedig nem kaptak új gumikat a próba előtt, mert elég gyorsan vezényeltük le” – tette hozzá a versenyigazgató. A jelek szerint ez kipipálva.