DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
F1

Ettől volt olyan jó a Haas a teszten

Az első heti mérsékelt teljesítmény után igencsak odapörkölt a Haas-Ferrari Barcelonában, a második héten. A csapatfőnök elárulta, mitől javult ekkorát a teljesítményük az utolsó napokra.

A Toro Rosso váratlanul remek formája mellett a Haas-Ferrari okozott még komoly meglepetést a tesztelés második hetében, Barcelonában. Mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean kiváló eredménnyel jelentkezett, pedig előzetesen a szakértők attól tartottak, a Haas akár sereghajtóvá is válhat idén. Úgy fest, nem fog.

Csütörtökön Magnussen végzett a második helyen a nap végén, csak a pályacsúcsot futó Sebastian Vettel volt elérhetetlen számára. A következő napon pedig Grosjean tartotta a Haas jó formáját és csak 1,2 másodperccel maradt el Kimi Raikkönen pályacsúcs-közeli idejétől. Fontos megemlíteni, hogy mindezt úgy, hogy az amerikai csapat nem is használta a hiperlágy keveréket.

A Haas rácáfol a jóslatokra és kiválóan teljesít


Günther Steiner csapatfőnököt egyáltalán nem lepte meg a jól látható fejlődés. A tavalyi évben éppen a gumikezelés volt az istálló gyenge pontja, erre mentek most rá, sikerrel. „Az abroncsokat remekül sikerült munkára fognunk. A hiperlágyat nem is használtuk a teszten, ellenben rengeteg munkát fektettünk a többi keverék megismerésébe” – nyilatkozta Steiner a Formula1.com kérdésére reagálva.

„Gyorsan sikerült a váltásunk a szuperlágy és az ultralágy között. 11:30 után nem romlottak a körülmények, éppen hogy tovább melegedett az idő. Kifejezetten sokat dolgoztunk az ultralágy keverékkel és most már sokkal jobban értjük működését. Mindent egybevetve, nagyon is rendben vagyunk” – tette hozzá pozitívan a csapatfőnök.

Azért nem minden tökéletes a Haasnál sem. „Nem volt igazán sok fejlesztés a versenyautón, még rengeteg új elemünk van. Az első napokban azonban többükkel is megbízhatósági probléma mutatkozott, ezeket meg kell oldanunk. Amint ez sikerül, számos új alkatrész kerül az autóra. Hogy kik lesznek a legjobb háromban? Úgy vélem, a Mercedes ismét némi előnyben van, de szoros lehet a helyzet. A Red Bull nagyon felzárkózott és a Ferrari sem rossz. Remélhetőleg, érdekes szezon következik. A középmezőny viszont még szorosabb, nehéz lenne jósolni ebben a pillanatban. Ausztráliában meglátjuk” – tekintett előre Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: