A wokingi istálló igen ambiciózus designnal rukkolt elő az idei évben a karosszériát tekintve, ami a jelek szerint túlságosan agresszívre sikeredett. A Honda kisebb erőforrásával szemben idén már a Renault nagyobb méretű egységét használja a McLaren, a tesztek során pedig hűtési problémák léptek fel, mivel úgy fest, túl szűkre szabták a helyet a motornak.
Az MCL33 rendszeresen lerobbant, viszont amikor megy, elég versenyképesnek tűnik a csomag. Az elmúlt két hétben folyamatos technikai hibák keserítették meg az istálló életét, rossz kerékanya, hűtési problémák, akkumulátor- és turbóhiba is előjött a nyolc tesztnap alatt.
Mindezek ellenére, Eric Boullier versenyigazgató szerint az autóval hatalmas gond nincs. „Versenyképesek akarunk lenni, ennek érdekében elég ambiciózus áttervezésen esett át az autó. Látható, hogy a design eléggé különbözik a többi, Renault-motort használó istállóéhoz képest” – nyilatkozta a versenyigazgató.
„Szembesültünk kisebb hibákkal, de ezek azért történtek, mert nem végeztünk elég jó munkát az autó felkészítésekor. A késlekedés miatt időszűkében voltunk, de ez a mi bajunk. Nagyon gyorsan visszatérünk a rendes kerékvágásba. Hogy konzervatívabban kellett volna hozzáállni az új autó tervezéséhez? Csak ismételni tudom, ha versenyképesek akarunk lenni, akkor agresszíven és ambiciózusan kell hozzáállni mindenhez” – reagált Boullier.
„Nem hinném, hogy túl messzire mentünk. Hagyjanak elég időt nekünk, hogy mindent megfelelően a helyére tegyünk, ez most a legfontosabb. Hogy Ausztráliában minden hiba nélkül megy majd? Egyáltalán nem 100%-ig biztos, mivel nem sikerült annyit tesztelnünk az autót, amennyit szerettük volna, így nagyobb eséllyel léphet fel valamilyen meghibásodás” – tette hozzá a szakember.
„Semmiképpen se írjuk le az esélyeinket, várjunk ezzel. Három nap meghibásodásai alapján ne ítélkezzen senki felettünk, jobb, ha várunk ezzel néhány versenyt. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a McLaren ismét elől legyen, ahol egyébként kellene. Nem felejtettünk el gyors autót tervezni, de időnként kockázatot kell vállalni” – fogalmazott Boullier.