James Allison és Lewis Hamilton nemrég úgy nyilatkoztak, hogy a Red Bullt érzik a legfőbb fenyegetésnek az idei szezonra. A bikák gyenge pontja azonban megint a Renault-erőforrás lehet, amely tavaly is a fő kerékkötője volt a sikernek. Idén talán javul a helyzet, bár Barcelonában azért bőven láttunk meghibásodást a francia gyártótól.
A Mercedesnél ettől nemigen kell félni, a csapat a téli tesztelés nyolc napján összesen 1040 kört pakolt a gépbe, a vizsgálatok alapján pedig még ezzel sem érték el az erőforrás élettartamának végét. James Allison technikai igazgató úgy véli, a címvédő istálló ismét bátran építhet a megbízhatóságra, ami már az elmúlt évben is jellemző volt a csapatra.
Ezzel a német gyártó teljesítette a házi feladatot, az idei évre szigorított motorszabály alapján ugyanis egész évben mindössze három erőforrást használhat fel egy csapat, rajtbüntetés nélkül. Ezen az akadályon, az eddig tapasztaltak alapján az Ezüst Nyilak könnyűszerrel túllendülnek.
„Még ezután a hatalmas táv után is, amit megtettünk a tesztelés alatt, azt kell mondanom, hogy így sem kerültünk még a motorkomponensek élettartamának határaihoz, akár a motor, akár a vezérlőelektronika tekintetében” –nyilatkozta magabiztosan James Allison.
„Nyolc napnyi tesztelés rendkívül megterhelő volt az egész stáb számára. Mindannyiunk számára, akik jelen voltunk itt, a pályán és akik a gyárakban éjt nappallá téve dolgoztak a sikerért már érezhető a krónikus alváshiány. De úgy vélem, nagy elégedettséggel távozhatunk a két négynapos téli tesztről, mivel jól terveztünk meg és hajtottunk végre egy igen komplex tesztsorozatot” – tette hozzá a technikai igazgató.
Bár a nyolc napból csak egyetlen egy végén zárt elsőként a Mercedes, egyértelműnek tűnik, hogy a világbajnoki címvédő istálló nagyon ott lesz az elejében az idénynyitón.