Igencsak agresszív design mellett döntött a világbajnoki címvédő istálló a 2018-as versenyautó oldaldobozát illetően és az eddigi mérések alapján hozza is a kívánt javulást. Már év végén egyik fő célkitűzésének nevezte a Mercedes vezetősége, hogy az autó súlyán mindenképpen faragni kell. Az új oldaldoboz, az adatok szerint önmagában negyed másodpercet hoz a konyhára.
A W09 sokkal karcsúbb lett elődjénél, különösen az autó hátsó részét dolgozták át a mérnökök, a jelek szerint sikerrel. James Allison technikai igazgató leginkább a gép oldalára hívta fel a figyelmet, ami miatt sokkal gyorsabb, mint a tavalyi.
„A legnagyobb változást az oldaldoboznál láthatjuk. Elképesztően nagy munka volt abban, hogy sokkal keskenyebbé varázsoljuk a versenyautót. Ha összehasonlítjuk a 2017-es géppel, szemmel is jól látható a változás. A karosszéria azokon a részeken domborodik ki, ahol a motor és a kipufogórendszer található” – elemezte a változást James Allison.
„Az idei autón ezt a részt sikerült jelentősen kisebbre faragnunk. Nem tűnik túl nagy változásnak, de az adatok alapján nagyjából 0,25 másodpercet nyertünk egyedül ezzel. Pokoli sok munka van ebben, de igencsak csinosra sikeredett, ami pedig ennél sokkal fontosabb, hogy jelentősen gyorsult tőle a W09” – tette hozzá a technikai igazgató.
Egyelőre van még min javítani, a gumikezeléssel ugyanis továbbra is meggyűlik a baja a Mercedesnek, ahogy ez a keddi tesztnapon is előjött.