A szigorítás után gyorsan elterjedt az a hír, hogy valamelyik (nem gyári) istálló panaszkodott az FIA-nál, hogy partnercsapatként nem részesülnek egyenlő elbánásban és a gyárihoz képest gyengébb erőforrást kapnak a gyártótól. Természetesen egyből felmerült a Red Bull, mint lehetséges kiindulópont, mivel az energiaitalosok tavaly rengeteget szenvedtek a Renault-motorok gyenge és megbízhatatlan teljesítményétől.
Christian Horner csapatfőnök azonban gyorsan leszögezte, sosem kételkedtek abban, hogy nem egyforma motorokat kapnának a Renault-tól, de üdvözölték, hogy az FIA megköveteli az egyenlő bánásmódot. „Ugyan más az üzemanyag- és olajszállítónk, sosem merült fel bennünk semmi kétség a Renault által szállított termék iránt” – hárította el a gyanúsítást a Red Bull csapatfőnöke.
„Hogy ki lehetett a kiindító? Nem tudom, már tíz éve ugyanazzal a motorszállítóval dolgozunk együtt. Én mennék és beszélnék Claire Williamsszel” – tette még hozzá sokat sejtetően Horner. A Williams csapatfőnökének, (aki éppen tegnap a McLaren vezérigazgatóját is kiosztotta a szponzorok átcsábításának ügyében) azonban egyáltalán nem tetszett ez a megjegyzés és a közösségi médiában gyorsan meg is cáfolta, hogy ők indították volna el az egész ügyet.
„A nemrég nyilvánosságra került megjegyzésekre reagálva, a leghatározottabban cáfoljuk a feltételezést, hogy megkérdőjeleztük volna a Mercedes által szállított erőforrások egyenlő minőségét. Teljes mértékben biztosak vagyunk abban, hogy hardver és szoftver tekintetében is teljesen megegyeznek, a Mercedes, a Force India és a mi csapatunk által használt motorok” – reagált Claire Williams.