Sokan fogalmaztak már meg negatív véleményeket az eszközről: a versenyzők többsége csak esztétikai szempontok miatt ítéli el a halót. Hasonló a véleménye Toto Wolffnak is: a Mercedes csapatvezetője legszívesebben lefűrészelné, hogy szépítse az autók összképét.
Carlos Sainz viszont a teszt alkalmával egy olyan dolgot tapasztalt a halo miatt, ami később akár gondot is okozhat a pilótáknak: „Amikor ma elkezdett esni, nem lehetett látni az esőcseppeket a sisakrostélyon, a halo miatt nem tudtak a cseppek a sisakra esni. Tehát csak a kezeimen és az autó viselkedésén lehetett érezni, hogy valóban vizes a pálya.”
„Az ilyenfajta eső néha elég kellemetlen tud lenni a versenyzőknek, mert nem tudja az ember, hogy mehet-e határon, vagy sem. A csapattal kellett egyeztetni, hogy mennyi eső lehet a pályán, mert a sisak teljesen száraz maradt, miközben esett az eső. Ez kissé trükkös tud lenni” - magyarázta Sainz, akinek igazat kell adnunk abban, hogy ha nem érzékeli a versenyző menet közben az adott körülményeket, akár baleset is történhet.
Az eszköz bevezetésénél sokan arra gondoltak, hogy a kilátásban fogja a legnagyobb gondot okozni a halo, de erre már több cáfolatot is hallottunk a versenyzőktől. Valtteri Bottas mellett most Sainz is megerősítette, hogy a pilóták szeme könnyen hozzászokik az eszközhöz: „Két kör után egyébként olyan, mintha ott sem lenne, egyszerűen átnéz rajta az ember.”