Semmiképpen nem szeretné a Renault, hogy megismétlődjön a 2017-es fiaskó, ami a megbízhatósági problémák sokaságát illeti. Ennek érdekében számos alkalommal intenzív és hosszú terhelésnek tették ki az idei fejlesztésű francia erőforrást, ami egyelőre remekül reagált a változtatásokra.
Szükség is van a megfelelő tartósságra, mivel a szabályváltozások miatt az idei évben bizonyos komponensekből már csak három használható egy évben (belsőégésű motor, hőenergiavisszanyerő-rendszer, turbófeltöltő), a többiből pedig csak kettő. Ezek túllépése természetesen ismét súlyos rajtbüntetéseket von majd maga után.
A Renault-motorral szerelt csapatok tavaly igen gyakran részesültek visszasorolásban a rajtrácson. A gyártó előre jelezte, hogy a téli szünetben a megbízhatóság jelentős javítására fókuszál majd. Milyen mértékben sikerült ezt elérni?
Ha hinni lehet a számoknak, az erőforrás több, mint 950 lóerős teljesítmény leadására képes, ami nem sokkal gyengébb már, mint a Mercedes-Ferrari duóé. „A 2017-es évadot kiváló motorbeállításokkal és karosszériával fejeztük be, az erőforrás fejlesztése pedig leginkább a megbízhatóság terén állt középpontban” – nyilatkozta Remi Taffin a Renault istálló 2018-as versenygépének hivatalos bemutatóján.
„Minden munkát elvégeztünk, kiterjedt és hosszú, tesztpadon történő vizsgálatokon vagyunk túl, hogy az R.E.18 a tesztelésen és a versenyeken is gond nélkül futhasson. Tudtuk, hogy az idei évre érkezik a hárommotoros szabály, így már tavaly ősszel a nagyobb megbízhatóság elérésére helyeztük a hangsúlyt. Jóval több órát teljesített a tesztpadon az egység, mint bármikor korábban” – ismerte el a technikai igazgató.
A gyári csapaton kívül az Aston Martin Red Bull és a McLaren számára is fontos, hogy a Renault-erőforrások megfelelően tartósak legyenek. Úgy fest, ezzel megbirkózott a gyártó.