Úgy fest, Fernando Alonso tavalyi kirándulása (és remek helytállása) az indianapolisi 500 mérföldes versenyen elindított egyfajta lavinát a száguldó cirkusz pilótái körében. Vélhetően az F1 tulajdonosainak újfajta hozzáállása is magával hozta azt, hogy a versenyzők sokkal inkább szemeznek más szériákban való beugrásokkal.
Az idei Daytona 24 órás egyik F1-es indulója Lance Stroll volt, de a kirándulások élharcosa ismételten Fernando Alonso, akiről azóta kiderült, hogy tavaly összesen 34 versenyhétvégén vett részt különböző sorozatokban (és idén egy kivétellel részt vesz a WEC sorozat versenyein is a Toyota színeiben). Nem meglepő, hogy Daytonában is jelen volt, igaz, a technika ördöge megfosztotta őt és csapatát egy jó eredménytől.
Kevin Magnussen is közel állt ahhoz, hogy csatlakozzon már idén Alonsóhoz és Strollhoz, de az idő rövidsége miatt ez végül nem valósult meg. Igaz, az őt hívó Action Express istálló még nem tett le arról, hogy megszerezze. Ha idén nem is sikerült, már 2019-ben gondolkodnak.
„Egészen jól haladtunk a tervezéssel, hogy megszerezzük Kevint, de végül sajnos kifutottunk az időből. Túl sok irányba kellett figyelni, megvoltak a saját terveink, a partnereinké, a Haas csapaté és a versenyző saját tervei is. Össze kellett volna mindezeket hangolni, de az idei évben sajnos nem sikerült” – nyilatkozta Gary Nelson, az említett csapat főnöke.
„Azt ugyan még nem tudjuk, mit tervez Kevin 2019-ben, de nagyon szeretnénk, ha a mi autónkban ülne jövőre” – ismerte el Nelson a BT hasábjain. Meglehetősen korán elkezdődik a készülődés a 2019-es eseményre.