A Renault-ra váltás ismét optimizmust hozott a McLaren csapatának légkörébe. A wokingiak kétszeres világbajnoka idén már a dobogóra is újra felállna, és sokak szerint a Red Bull szintjén is teljesíthet a brit istálló a 2018-as szezonban.
Eric Boullier már többször hangsúlyozta, hogy nem okozott nekik gondot a francia gyártó motorjának beintegrálása az autóba: „Nem terhelt le minket, hogy Hondáról Renault-ra váltottunk, viszont ez megkövetelt egy másfajta hozzáállást a tervezésnél, mivel más a francia motor kialakítása. Egy kicsit át kellett alakítanunk az autót. A Renault motorjának turbója egy elemből áll, ezzel szemben a Honda erőforrásának mindkét oldalán ott vannak a turbó részei, ami a súlyeloszlást is befolyásolja.”
A francia szakember a japánokkal való nehézségekre is kitért: „A Hondánál nehézséget okozott a kommunikáció során a különböző nyelv és kultúra. Nem az üzenetek fordításáról beszélek, hanem arról, hogy másképp fejezik ki magukat: a japánoknál különösen fontos a dolgok kifejezésmódja és az, hogy ez mikor történt meg.”
„Amikor megtartottuk az első technikai tárgyalásunkat a Renault-val, ragaszkodtam hozzá, hogy ott lehessek, mégpedig azért, hogy segíthessek a srácoknak, ha nem értenek valamit.” - folytatta a McLaren versenyigazgatója.
A francia gyártó motorjai 2017-ben nem mindig működtek a legjobban, de a McLarennél nem aggódnak és bíznak új partnerük munkájában: „A Renault számára most a legfontosabb a megbízhatósági problémák megoldása, különösen, hogy jövőre már csak három erőforrást használhatunk.”
„Az elmúlt három évben a McLaren fontos adatoktól esett el a gumikopás, a fékhűtés és a benzinfogyasztás terén. Most itt az idő, hogy visszaszerezzük, ami az utóbbi időben nem volt meg. Például ismét gyakorolhatjuk a bokszkiállásokat, amik helyett eddig a motoron dolgoztunk” - zárta Boullier az előnyökkel.