Tavaly decemberben kiderült, hogy az időközben Alfa Romeóra keresztelt Sauber nem őt választotta állandó pilótájának 2018-ra, hanem inkább a Marcus Ericsson – Charles Leclerc párosnak szavazott bizalmat. Ezzel a fiatal olasz pilóta számára bezáródott a legnagyobb lehetőségekkel kecsegtető kapu, de nem végleg és nem teljesen.
A svájci istálló ugyanis fejlesztő- és tesztpilótai státuszban alkalmazza Giovinazzit, aki már némi Formula-1-es tapasztalattal is rendelkezik. Szűk egy évvel ezelőtt, az idénynyitón pompásan debütált, nagyon kevés ismerettel rendelkezett az autóról, mégis végig jobb teljesítményt nyújtott, mint Ericsson. A második állomás, Kínában már nem sikerült ilyen remekül, az időmérőn és a versenyen is alaposan összetörte a Saubert.
Sokak szerint ez nagyban visszavetette idei esélyeit, talán pont ezért nem kapott szerződést állandó versenyzői ülésre. Nemrég részt vett a Formula-E tesztelésén, meg is osztotta tapasztalatait. „Az autó mindegyik másiktól különbözik, amihez eddig valaha is hozzászoktam. Jóval kisebb a leszorítóerő, sokkal pontosabban kell fékezni. Véleményem szerint a tesztnapon jól ment nekem” – ecsetelte véleményét Antonio Giovinazzi, aki .
Ez azonban nem azt jelenti, hogy a Ferrari inkább a Formula-E felé terelgetné őt. „Ez az én egyéni ötletem volt, a Ferrari egyáltalán nem vett részt ebben. Tudni akartam, hogy zajlanak a dolgok a Formula-E-ben, egy versenyautó vezetésénél nincs jobb a világon. De az elsődleges célom továbbra is a Formula-1. Mindent meg fogok tenni, hogy egyik csapatnál helyet szerezzek” – ismertette terveit a fiatal olasz.
„A Sauber tartalékpilótája leszek, időnként egy-egy pénteki szabadedzésen is vezethetek 2018-ban. A maradék időben pedig próbálok a lehető leghasznosabb lenni a csapat számára” – tette hozzá Giovinazzi.