A lehető legszigorúbb biztonsági ellenőrzést vezette be a Renault a minőség terén, 2018-as Formula-es motorja minden egyes alkatrészével kapcsolatban. Ez feltétlenül jó hír a gyári istállón kívül a partnercsapatok, tehát a Red Bull és a McLaren számára is. Szám szerint 320, erőforrással kapcsolatos rajtbüntetést szedtek össze a francia motorokat használó gárdák tavaly. Megbízhatóság terén, 2006 óta a legrosszabbul szerepelt például a Red Bull is.
A Renault gyári alakulata úgy számolt, hogy pusztán az autó meghibásodásai miatt 45 pontot bukott, ezzel pedig az összetett ötödik helyet is és ezt csak saját maguknak köszönhetik. Előnyt remélnek attól a franciák, hogy az idei motor nem lesz teljesen új tervezésű, hanem a tavalyi alapokra épül, ugyanakkor az új alkatrészeket „drákói szigorral” ellenőrzik, mielőtt bevetik.
„A nagyobb stabilitásra építünk, a következő motor ugyanis sokkal inkább hasonlít a tavalyira, mint a legutóbbi az azt megelőzőre. Csak azokat a részeket cseréljük, amik javítják a teljesítményt, míg tavaly minden teljesen új volt, beleértve a belsőégésű motort és a hibrid komponenseket is” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault főnöke.
„Változtatunk a belső folyamatainkon, az ellenőrzés drákói szigorral történik, minden egyes újonnan elkészült alkatrésznél. Biztosan állíthatom, hogy amit a próbapadon már látunk, azt a pályán is ugyanúgy fogjuk és olyan termékkel állunk elő, ami sokkal kiforrottabb lesz, már a téli tesztekre is” – mutatott rá a legfontosabbra Abiteboul.
A jelek szerint a Renault éppen fordított utat kezdett el bejárni a tavalyi évhez képest, amikor a teljesítmény javítását helyezték előtérbe, akár a megbízhatóság rovására is.