Álomszerűen mutatkozott be 2016-ban az amerikai Haas, amikor is Romain Grosjean Ausztráliában a hatodik, Bahreinben pedig az ötödik helyen végzett. Tizennyolc pont két verseny alatt egy új csapattól, mi ez, ha nem szenzáció? A bemutatkozás után azonban jóval szerényebb sikerekkel folytatódott az év: Grosjean már csak tizenegy pontot tudott bezsebelni, míg csapattársa, Esteban Gutierrez neve mellett nulla egység szerepelt az összesítéskor. A Haas a szaporodó fékproblémák ellenére a nyolcadik helyen zárta az évet, és miután a második évükre kevesebb idejük volt készülni (jöttek a szabályváltozások), két lábbal a földön járva tekintettek előre. A 2017-es szezont is a nyolcadik helyen zárták, de most már mindkét pilótájuk, a Gutierrez helyére érkezett Kevin Magnussen is hozzájárult a negyvenhét pontot számláló végeredményhez.
Miben másabb a Haas, mint a 2010-es nagyszabású költségcsökkentés által F1-be csábított Hispania/HRT, Lotus/Caterham és a Virgin/Marussia/Manor, amelyek aztán ebben a sorrendben szűntek meg 2012 és 2016 között? Ezek a csapatok nem ápoltak partneri viszonyt semmilyen másik istállóval, míg a Haas kihasznált bizonyos kiskapukat, és olyan szoros technikai együttműködést épített ki a Ferrarival, amire korábban még nem volt példa. Csak azokat az elemeket gyártják ők, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy konstruktőrnek lehessen hívni őket. A karosszériájukat a Dallara gyártja, míg a motoron kívül a váltót, és a felfüggesztést is a Ferrari biztosítja nekik. Viszont nem szeretik, ha a Ferrari B csapatának nevezik őket, mert például soha nem engedték meg, hogy Maranellóból mondják meg, hogy kik versenyezzenek náluk.
„Még az első évünk előtt megkaptuk, hogy soha nem tudunk belépni és így tovább” – nyilatkozta Steiner az Autosportnak. „Aztán azt mondták, hogy a második év majd jóval nehezebb lesz. Soha nem válaszoltam arrogánsan, hogy igen, tudjuk, de egész életemben ezt csináltam, szóval megpróbálom elkerülni, hogy baj legyen a második évben. Akkor még nem tudtam, hogy elkerülhető vagy sem, de azt igen, hogy ha nem próbáljuk meg, akkor lehetnek gondjaink. Azt hiszem, jó munkát végeztünk. Új szezon, ráadásul új szabályok szerint épített autó, nem mondanám, hogy szégyent vallottunk volna.”
Olyannyira nem vallottak szégyent, hogy a Haas – egy idő után inkább csak elméletben, –esélyes volt a konstruktőri hatodik helyre is, amely cím egészen a szezonzáróig nyitott maradt köztük, valamint a Toro Rosso és a Renault között. Végül a Renault nyerte a hármas csatát.
„Kemény verseny zajlott a középmezőnyben. Veszítettünk itt-ott néhány pontot, és ez sokba került. Összességében jobb csapattá váltunk, de akad még tennivalónk a következő évre.”