Jövő évtől kezdődően a Formula-1 története során először lesz kötelező fejvédelmi eszközzel szerelni a versenyautókat, a mérnökök pedig már lázasan dolgoznak az autókba való minél hatékonyabb beépítésén. Arról már többször is szó esett, hogy egy nagyobb elem lévén aerodinamikailag a glória mindenképp hatással lesz az autók működésére, ám arról kevesebbet beszél az F1 világa, hogy a tömege is kihívást állít a szakemberek elé. Mivel minden idényt szigorú töréstesztek előznek meg, a csapatoknak nem csak az eddig többször is kipróbált keretet kell felszerelniük az autókra, hanem nagy teherbírású szerkezettel is meg kell erősíteniük a karosszériát. A Williams technikai főnöke pedig felhívta rá a figyelmet, ez a felépítés jelentős mennyiségű extra tömeget jelent.
„A súlya valószínűleg a legfontosabb tényező, amiről az emberek nem igazán beszélnek” – idézte a crash.net Paddy Lowe-t. „Nem csak maga az eszköz, hanem az autóba épített struktúra is jelentős tömeggel bír. Teljesítmény szempontjából a tömege sokkal fontosabb tényező, az aerodinamikai hatása viszont elhanyagolható.”
Lowe szerint ahogy az F1 világában már többször, úgy most is a magasabb, nehezebb pilóták fogják ennek meginni a levét. Hiába emelik meg jövőre az autók minimumsúlyát 6 kilogrammal, a szakember szerint ez nem elég nagy lépés a kompenzációhoz. „A minimumsúlyt nem annyival emelték meg, amennyivel nekünk számolnunk kell, ezért jelent kihívást a csapatok számára" - tette hozzá.
Bár sajtóértesülések szerint a Williams már múlt héten be akarta jelenteni Lance Stroll csapattársát, a hivatalos megerősítést tovább csúsztatták.