Azok után, hogy 2016-ban a Ferrari és Sebastian Vettel is egyik leggyengébb szezonját tudhatta maga mögött (egyetlen győzelmet sem arattak a vörös autók és a rangsorban a Mercedes után már a Red Bull is lehagyta őket), nem úgy tűnt, hogy a Scuderia jó úton jár. Az érintettek mégis tudhattak valamit a színfalak mögött, legalábbis az idei nyilatkozatokból az derül ki, hogy a 2017-es sikerek alapjait tavaly fektették le.
Négyszeres világbajnokként érkezett a Ferrarihoz Sebastian Vettel, azonban hároméves szerződése utolsó esztendejéhez úgy érkezett meg a tapasztalt német, hogy az előző két szezon nem róla és nem csapatáról szólt. Jócskán megvolt az esélye, ha idén is versenyképtelen autóval rukkol elő a Scuderia, akkor a négyszeres bajnok idén továbbállt volna év végén.
Szerencséjére, az SF70H már a téli teszteken bizonyította, hogy akár a világbajnoki címért is harcolhat vele. A teszteredményeket nagyrészt alá is húzta Melbourne, bár az is kiderült, hogy a tesztnapokon nem igazán brillírozó Mercedes lesz ismét a fő ellenfél. Ide-oda pingpongozták a különbséget Lewis Hamiltonnal, ám a brit Monzáig egy pillanatig sem tudott Vettel előtt lenni a tabellán.
Ebben az időszakban hosszabbította meg Vettel újabb három évvel a 2017 végén lejáró kontraktusát. Itt azonban a Ferrari egy időre szétesett, a szingapúri rajtbaleset saját hibából történt, utána azonban zsinórban két motorprobléma lépett fel a németnél, ez a három nagydíj pedig, reálisan nézve behozhatatlan előnyt jelentett már a tabellán. Bosszantó apróságok is dönthetnek néha, a négyszeres világbajnok suzukai kiesését például egy 52 eurós alkatrész meghibásodása idézte elő.
Egyéni mélypontja kétségkívül a bakui szándékos ütközés volt, amikor is forrófejűen reagált Hamilton, biztonsági autó mögött elkövetett manővereire és oldalról ráhúzta a kormányt a brit bal első kerekére.
Összességében (főleg az előző háromhoz képest) remek szezont futott Sebastian Vettel, öt futamgyőzelem és 13 dobogós helyezés a mérlege (a pódiumon ugyanannyi alkalommal állhatott, mint Hamilton és Bottas). Nem valószínű, hogy a Mercedesnél Hamilton beleegyezne, hogy a német legyen a csapattársa, ilyen téren pedig az egyetlen, vélhetően helyes döntést hozta, hogy ismét lekötötte magát a Ferrarihoz. Már csak annyi a kérdés, hogy egyszeri alkalom volt az idei elveszett esély, vagy csak az előszele egy még sikeresebb 2018-as esztendőnek? Vettel az utóbbira számít, ezért szerződött újabb három évre az olasz csapattal.