DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
F1

A Ferrari egy beszállítóját hibáztatja a bukott bajnoki címért

Maurizio Arrivabene szerint az elúszott idény okozója egy külső partner, de elismerte, jövőre a csapatnak is jobban kell figyelnie ezekre a területekre. A 2021-es motorszabályokról is beszélt: a Ferrari élhet vétójogával.

Hihetetlen belegondolni, de az év elejétől fogva egészen két hónappal ezelőttig Sebastian Vettel vezette a Ferrarival az F1-es világbajnokságot: Lewis Hamilton mindössze Monzában vette át a tabella első helyét, hogy öt versenyre rá, Mexikóban már bebiztosítsa negyedik a vb-elsőségét. Ez az öt hétvége egészen pechesen alakult a Ferrari számára, amely Szingapúrban rajtbaleset miatt nullázott, Malajziában és Japánban műszaki hiba miatt bukott tonnányi pontot.

„A konstruktőri bajnoki címet és bizonyos versenyeket egy aprócska részlet miatt buktuk el, amely egy beszállítóra vezethető vissza” – jelentette ki Maurizio Arrivabene csapatfőnök a Sky Sportsnak. Japánban az NGK cég gyújtógyertyája romlott el Vettel autójában, a malajziai dupla meghibásodást pedig egy szívócsonkra vezették vissza. A műszaki problémákra reagálva a Ferrari megváltoztatta minőségellenőrző szisztémáját.

„Ez egyáltalán nem volt vicces, de része a tanulási folyamatnak. Ezekre az elemekre még több figyelmet kell helyeznünk, hogy a jövő évi autó igazán erős lehessen, amilyen az idei. Az ördög néha a részletekben rejlik. Néha megigazításra van szükség, nem evolúcióra. Idén nagy árat fizettünk a részletekért” – mondta a csapatvezető.



Arrivabene egy másik aktuális kérdésről is beszélt, a jelenlegi formulát leegyszerűsítő 2021-es motorszabályokról, melyek vegyes fogadtatásra találtak. Az olasz nem zárja ki, hogy a Ferrari vétóhoz való különjogához folyamodhat, hogy megakadályozza ezek bevezetését jelenlegi formájukban.

„Egy bizonyos ponton alkalmazhatjuk a vétójogunkat, ha abban az időben jó okát látjuk. De ha komoly emberek beszélnek egymással, akiknek egyértelmű elképzeléseik vannak, értik, miről van szó, akkor nem hiszem, hogy szükség lesz vétóra” – sugalmazta Arrivabene, hogy ésszerűtlen szabályokat a Ferrari nem fog elfogadni.

Reagált a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner megnyilatkozására is, aki szerint a Mercedes és Ferrari próbálja útját állni a szükséges reformoknak. „Christian fejében mi mindig keresztbe teszünk a Red Bullnak. Nem az a kérdés, hogy a Ferrari vagy Mercedes blokkolja-e ezt vagy azt. Jogunk van beleszólni, mert ebben az üzletben utazunk” – idézi Arrivabenét az F1i.com.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: