A sepangi időmérőn Sebastian Vettel, a nagydíj rajtját megelőzően Kimi Raikkönen szenvedett motorhibát, ami megpecsételte a Ferrari sorsát Malajziában. A csapat eddig nem árulta el, pontosan mi okozta a második meghibásodást: Mattia Binotto műszaki igazgató Suzukában közölte, a két technikai probléma azonos forrásból fakadt. A csapat már meg is erősítette minőségellenőrző részletét, hogy a gond harmadszor ne fordulhasson elő.
„A teljesítmény javításához az F1-ben az autót és csomagot kell fejleszteni, ugyanakkor a szervezeti működést is tökéletesíteni kell. A szóban forgó dolog már korábban tervbe volt véve: hogy megerősítsük minőségellenőrző részlegünket. Ezen a részlegen már most intézkedések történtek, ez volt az a szervezeti változás, melyre elnökünk utalt” – mondta Binotto az Autosport lapnak. Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke Malajzia után elégedetlen nyilatkozatot tett, amelyben szervezeti változásról beszélt. Sokan szavai mögött rögtön azt látták, hogy a csapat fontos vezetőit cserélheti le, de Binotto tisztázta, erről szó sincsen.
A svájci születésű olasz mérnök új részleteket osztott meg a Sepangban derült égből érkező műszaki problémákról: „Igaz, hogy a meghibásodások teljességgel váratlanok voltak. Nem tapasztaltuk őket sem a tesztpadon, sem a versenypályán az egész szezon folyamán. Az alkatrészekkel minőségi gondok adódtak: a motoron a kompresszort a hengerfejekkel összekötő szívócsonkot rontottuk el. És kétszer is megtörtént, ugyanaz volt a baj Sebastiannál az időmérőn és Kiminél a futamon.”
„Mivel, mint tudjuk, kétszer is megtörtént Malajziában, valamilyen peremfeltétel árthatott a megbízhatóságnak ezekben az esetekben. Továbbra is folyamatban van az elemzés, ezzel párhuzamosan pedig megerősítettük a komponenseket, de továbbra is mélyebben meg kell értenünk, mi történt” – mondta el Binotto, hogy az alapos vizsgálat továbbra is folyamatban van.