DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 7. szombat
F1

Renault: Jóval nehezebb a visszatérés

Cyril Abiteboul egy interjúban elismerte, sokkal nehezebb dolguk van most visszakapaszkodni az élmezőnybe, mint azt a 2000 utáni visszatérésnél tették. De mi okozza a különbséget?

A Renault technikai igazgatója a Motorsport-Total szaklapnak nyilatkozott az elért eredményekről, illetve az évezred elején tapasztalt nehézségek és a mostaniak összehasonlításáról. Annak ellenére, hogy „csak” a hatodik pozíciót szerezte meg év végén a gyári istálló, mégis büszke lehet idei teljesítményére.

Nemrég beszámoltunk arról, hogy a tavalyi évhez képest a Renault tette meg a legnagyobb lépést előre, ezt az adatok is bizonyítják. Nagyobb fejlődést sikerült elérniük, mint például a Ferrarinak, vagy a Mercedesnek, igaz, hozzá kell tenni, hogy a komoly hátrány miatt volt is honnan felzárkóznia a franciáknak.

Jövőre újabb előrelépésre számít a technikai igazgató, bár tudja, még hosszú út vezet a csúcsra. „Hogy miben javultunk a legtöbbet? A végső helyezésben feltűnően jobbak lettünk. Tavaly még csak a 9. helyet csíptük meg, idén már meglett a hatodik is. A szezon kezdetén még csak a nyolcadik erő voltunk, az év vége felé már egyre többször a negyedik legjobb autó a miénk volt” – dicsérte a fejlődést Abiteboul.

Az évezred elején könnyebb volt fejlődni - a képen Jenson Button 2001-ben a Benetton-Renault-val


„Igaz, hogy néhány versenyen megbízhatósági gondjaink adódtak, összességében a szezon megmutatta, hogy jó úton haladunk felfelé. Az élmezőnnyel szembeni lemaradásunkat alaposan lecsökkentettük, 2016-ban két másodpercet mértünk, az idei év végére egyet. Természetesen ezt a hátrányt is be akarjuk hozni, de még hosszú az út. A beruházásaink és átszervezéseink csak később hozzák meg az igazi eredményt” – tette hozzá a francia szakember.

„A motor teljesítménye nagyban megnőtt, egy másodperccel jobb körönként, de a megbízhatósági gondokat meg kell oldanunk. Az aerodinamika terén hatalmasat fejlődtünk, Silverstone-környékén bárki láthatta már, hogy a karosszéria jelentősen átváltozott. Az enstone-i kemény munka lassacskán kifizetődik, a rövid- és hosszabb távú jövőre is voltak és vannak fejlesztéseink”.

„Hogy miben másabb a helyzet 2000-hez képest? Akkor az egész sport másabb volt, a Formula-1 nehezebb ügy lett azóta, csak lassabban léphet előre egy csapat. Példaként ott a Red Bull, zsinórban háromszor csak hetedikek lettek, vagy a Mercedes, amely csapat szintén több évig csak ötödikként végzett, pedig olyan pilóták versenyeztek ott, mint Rosberg, vagy Schumacher. A jelenlegi célunk, hogy 2020-ban már a topcsapatok ellen szálljunk versenybe és rendre a legjobb háromban végezzünk, lehetőleg a világbajnoki címért harcolva. Reálisan még a dobogóra nemigen állhatunk fel jövőre, legalább három csapat ugyanis továbbra is előttünk lesz” – emelte ki Abiteboul.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: