A 2016-os évhez képest a Ferrari feltűnően jól fejlesztett és nagyot lépett előre a rangsorban. Mégsem a Scuderia fejlődött a legtöbbet tavalyhoz képest, hanem a gyári Renault. A franciák gyári alakulata betartotta ígéretét és valóban a legtöbbet faragta le az élmezőnyhöz képest meglevő hátrányából.
Mi a helyzet a McLaren-Hondával, visszaestek? Egyáltalán nem. Az élmezőnyhöz képest igen, ám még gyenge szezonjuk ellenére is átlagosan 2,09 másodperccel köröztek gyorsabban, mint egy éve. Igaz, ne feledjük, az új szabályok miatt sorra dőltek a körrekordok a pályákon, de a wokingiak még így is többet léptek előre átlagosan, mint például a Force India, vagy a sereghajtó Williams. A Mercedes az élmezőny végén található 2,25 másodperces javulással.
Ennyit nyertek körönként a csapatok átlagban (tavalyhoz képest):
1. Renault – 3,25 másodperc
2. Ferrari – 2,85
3. Red Bull Racing – 2,27
4. Mercedes – 2,25
5. McLaren-Honda – 2,09
6. Toro Rosso – 2,07
7. Haas – 2,06
8. Force India – 1,94
9. Sauber – 1,64
10. Williams – 1,62
A technikai hiba miatti kiesések terén némileg meglepő módon nem a McLaren-Honda vitte el a pálmát, hanem két Renault-motoros istálló.
Renault (11 alkalom), Red Bull Racing (9), McLaren-Honda (8), Toro Rosso (7), Haas (6), Sauber (3), Williams (3), Mercedes (1), Ferrari (1), Force India (1) – ebben a statisztikában csak a kiesések szerepelnek, az el nem rajtolások nem.