DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Amikor az időmérőkön rommá ver a csapattárs

A 2017-es szezonban is láthattunk szoros és abszolút egyértelmű, csapaton belüli párharcokat. Raikkönennek, Vandoorne-nak, Bottasnak fel van adva a lecke jövőre is, Hülkenberg pedig meggyőző volt.

A mai, modern Formula-1-ben a kvalifikációs edzésnek kiemelt jelentősége van. Ez az idei szezonban hatványozottan igaznak bizonyult, ugyanis a közel azonos sebességgel rendelkező ellenfeleket a pályán megelőzni 2017-ben felettébb nehéznek bizonyult. Általában a jó időmérős teljesítmény kiváló ajánlólevél a csapatfőnökök számára.

A Mercedesnél és a Red Bullnál is kirajzolódott némi fölény, de a tabellán csak előbbi istálló esetében látszik ennek eredménye. Lewis Hamilton 13:7 arányban győzte le Valtteri Bottast. A versenyeken igaz „csak” 11:8 arányban bizonyult jobbnak a négyszeres világbajnok, de pontszámban alaposan legyőzte a finnt. A Red Bullnál a végelszámolásnál annak ellenére végzett előrébb Daniel Ricciardo, hogy a szombati megmérettetéseken 13:7-re a fiatal holland volt a jobb, neki azonban túl sokszor volt peche a versenyeken.

A Ferrarinál nem nagyon volt kérdés, 15:5 arányban bizonyult jobbnak Sebastian Vettel Kimi Raikkönennél, a versenyeken pedig 14:2, még nagyobb fölényt tapasztalhattunk a német javára. Ők nem igazán voltak idén egy súlycsoportban, a jégembernek inkább csak felvillanásai voltak, jövőre ezen mindenképpen javítania kellene.

Vettel és Hamilton is csapaton belül jobbnak bizonyult a kvalifikációkon


A rutin győzött a Williamsnél, Felipe Massa szombatonként 17:2-re verte az újonc Lance Strollt, vasárnaponként pedig 11:3-ra. Dobogós helyet azonban, a sors iróniájaként mégis Stroll szerzett Bakuban. A McLaren-Hondánál is dominált Fernando Alonso (még ha a pontálláson ez nem is jelenik meg ilyen feltűnően), 16:3, a fölény egyértelmű. Versenyen „csak” 5:2 a spanyolnak.

Jolyon Palmer menesztését borítékolni lehetett, ahogy haladt előre a szezon, végül pedig megalázó, 16:0-s vereséget szenvedett Nico Hülkenbergtől, pedig a német csak idén érkezett a gyári Renault-hoz. Igaz, hogy Palmernek időnként balszerencséje is volt, de alapvetően nem ért fel a rutinos német pilóta tempójához. Carlos Sainzot is legyőzte 3:1 arányban, igazi kvali-menő volt idén Hülkenberg.

Daniel Ricciardo a napokban nyilatkozta, hogy jövőre mindenképpen javítania kell az időmérős teljesítményén. Ezeket a számokat végignézve még inkább érthető, mi is indokolja ezt. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: