Ahogy arról már beszámoltunk, tavalyhoz képest drasztikusan kevesebb pozíciócsere történt a pályán, nagyjából a felére esett vissza, főleg a szélesebb gumiknak és az új aerodinamika keltette nagyobb turbulencia miatt. A húszfutamos évad leggyengébbje ilyen téren az Orosz Nagydíj volt, Szocsiban egyetlen előzés történt csak.
A Red Bull ausztrál pilótája elvitte a pálmát a legtöbb előzés terén, összesen 43 alkalommal került előrébb a pályán egy pozícióval, ami rekordnak számít 2017-ben. A statisztika természetesen ilyen téren megtévesztő, ugyanis gyengébb rajthelyről (például motorcsere után) nyilvánvalóan több helyezést javít egy pilóta, ha egyébként dobogóért harcolna.
Nagyjából dupla annyit előzött Ricciardo, mint csapattársa, Max Verstappen, aki huszonkettő előzést mutatott be összesen. Ebből a legfontosabb a Malajziai Nagydíjon történt, Lewis Hamiltont ugyanis maga mögé utasította még a verseny első szakaszában, ezzel pedig a futamgyőzelemig menetelt.
Kiemelkedően jól ment Monzában is az ausztrál, saját maga és csapatfőnöke, Christian Horner számára is messze a kedvenc előzést itt hajtotta végre Kimi Raikkönen ellen. Egyéni csúcsa a Brit Nagydíjhoz fűződik, itt tizenhárom előzésre volt képes a versenypályán. A huszadik rajthelyről (természetesen itt is motorhiba okozta az utolsó kockába kerülést) végül az ötödikre lépegetett előre Ricciardo.
Lance Stroll az első körökben jeleskedett rendszeresen, ugyanis az év során 36 pozíciót javított a futamok első körében. Ebben is szerepet játszik, hogy az időmérő edzéseken általában nem szerepelt túl jól a fiatal kanadai, így volt is honnan előrelépnie.