DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Jól döntött a Sauber Ericssonnal?

Szombaton bemutatta pilótapárosát a jelentős átalakulás közepén álló Alfa Romeo-Sauber istálló. De vajon jó döntés volt-e megtartani Marcus Ericssont, aki többnyire minden társától kikap?

Hivatalossá vált, hogy 2018-ban a Charles Leclerc-Marcus Ericsson párossal vág neki az idénynek az immáron Alfa Romeo-Sauberre keresztelt sereghajtó istálló. A Ferrari komoly technikai támogatását élvezve a jövő évi célok sokkal komolyabbak, mint az idei átmeneti esztendőben. Most már biztos financiális háttere van az istállónak, a pilótakérdésben azonban alighanem csak félig láthattunk szakmaiságot.

Az köztudott volt, hogy a Ferrari igen közel áll a svájci kiscsapathoz, a technikai támogatás ára azonban az, hogy legalább egy Ferrari-junior pilótát kell indítania jövőre a Saubernek. Ez meg is történik, Charles Leclerc a csapat egyik pilótája, ám ez nem hökkentett meg senkit, mivel a fiatal monacói a nevelőszériákban halomra nyerte magát, tavaly a GP3-as, idén az F2-es bajnoki címet hódította el.

Több jelölt is akadt a másik ülésre. A Ferrari másik neveltje, Antonio Giovinazzi már vezette is két versenyhétvégén a Saubert beugróként év elején és nem is vallott szégyent, sőt, teljesen újoncként sokkal jobb benyomást keltett, mint a rutinos Marcus Ericsson, igaz, a kínai ütközések árnyalták a róla kialakult képet. Az azonban ennyi idő alatt is meglátszott, hogy a fiatal olasz szélvészgyors és nem fél a kihívástól.

Ericsson újabb évet kapott a bizonyításra


A tehetséges német Pascal Wehrlein is igyekezett megtartani ülését a svájciaknál, ám sejthető volt, hogy Ericsson szponzori háttere sokat nyomhat a latban. Bár 2017-ben a Sauber mind az öt pontját Wehrlein szerezte, mégis az immáron két és fél éve pont nélkül álló Ericssonra esett a választás. Vajon szakmailag láttak valamit a pilóta fejlődésében, vagy kizárólag a pénz beszélt?

Annyit fel lehet hozni a svéd védelmében, hogy versenyen idén többnyire tartotta a német tempóját, sőt, elég sokszor meg is haladta. Több kört autózott csapattársa előtt, mint fordítva, pechére azonban ez pontokban nem látszódik meg. A számok azonban nem hazudnak, Ericsson a Saubernél az összes csapattársától kikapott eddig. 2015-ben és 2016-ban Felipe Nasr, 2017-ben Pascal Wehrlein szerzett több pontot a svédnél. Utoljára az első tízben a 2015-ös Olasz Nagydíjon szelte át a célvonalat, ami már igen régen volt.

Jó döntést hozott az Alfa Romeo-Sauber, hogy még egy évig bizalmat szavazott Ericssonnak? Letett eleget az asztalra ahhoz, hogy őt favorizálja a két másik riválissal szemben? Ti ki mellett döntöttetek volna, Pascal Wehrlein, Antonio Giovinazzi vagy Marcus Ericsson?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: