Szabálytalan módon, egy kanyar átvágásával került Nico Hülkenberg az Abu Dhabi Nagydíj első köreiben Sergio Perez elé. A Renault pilótája meg is kapta jogos büntetését öt másodperc formájában, melyet bokszkiállása során töltött le. Eddigre azonban már akkora különbséget kiautózott, hogy könnyedén visszatért a két Force India elé, és ebben a pozícióban, hatodik helyezettként is fejezte be a versenyt.
„Hülkenbergnek vissza kellett volna adnia a helyet, ahogy tette később Grosjeannal” – jelentette ki Otmar Szafnauer, a Force India műveleti igazgatója a Sky csatornának. Perez a csapatrádión is szóvá tette a manőver után, miért nem engedte vissza Hülkenberg. „A sport kicsúfolása az ilyen mértékű következetlenség. Itt a pályán elfoglalt pozíció nagyon fontos. A Renault gyorsabb volt nálunk az ultralágyon, ezért kellett volna előttük maradnunk.”
„Hülkenberg levág egy kanyart, az FIA nem tesz semmit, na és mi történik? Nyernek egy pozíciót a konstruktőri bajnokságban, ami azt eredményezi, hogy több pénzt kapnak és versenyképesebbek lehetnek jövőre. Nem tudom, mit gondoltak a stewardok. Ezt a nagy összevisszaságot tényleg nehéz megérteni, de egyáltalán nem nagyszerű dolog ez a következetlenség” – vádaskodott Szafnauer, célozva arra, hogy a Renault az eredménynek köszönhetően hatodik lett a konstruktőrök közt.
Sergio Perez szintén nem ért egyet a Hülkenbergre kiszabott szankcióval: „Kissé furcsa büntetés volt. Előtte haladtam, ő elhagyta a pályát, és előnyre tett szert. Meg lehet így csinálni: ha gyorsabb vagy az előtted levőnél, akkor vágd le a kanyart, előzd meg úgy, aztán kiépítesz egy kis különbséget, a bokszkiállásodnál pedig majd letöltöd. Nem hiszem, hogy a büntetés megfelelő volt, kissé nevetséges, ami történt. Vissza kellett volna adnia a pozíciót” – nyilatkozta a futam után Perez.
Nico Hülkenberg kitartott azon véleménye mellett – ez elhangzott a közvetítésben is, a Renault csapatrádióján –, hogy Perez szorította ki őt a pályáról, nem maradt helye a fehér vonalon belül.
„Mindig úgy van, hogy másik autó, másik szemszög. Onnan nézve, ahol én ültem, azt láttam, hogy blokkolja a kerekeket és szélesen fordul. Lelassítottam az autót, készen álltam, hogy kanyarodjak, de szélesen fordult, nem mehettem sehová. Csak mondani könnyű, hogy miért nem lassítottam le jobban és soroltam be mögé. Nem volt hová mennem, véleményem szerint pedig a pályáról kiszorítás esete is fennállt. A körülmények tekintetében igazságosnak és észszerűnek tartom az öt másodperc büntetést” – vont következtetést Hülkenberg.
Nem ez volt az egyetlen büntetés, melyet Abu Dhabiban a Renault-ra kiosztottak. Carlos Sainz bal első kerekét rosszul rögzítette a csapat, a versenyző abroncsa már a bokszutca kijáratánál mozgott, a pilótának fel kellett adnia a versenyt. Mivel kiesése miatt a futamon büntetést nem szabhattak ki rá, a Renault-t 5000 dollár bírság kifizetésére kötelezték a stewardok. Ugyanakkor az ítéletről szóló dokumentum megemlíti, hogy „Sainz Jr. minden lehetőt megtett, hogy már az első biztonságos helyen megálljon, más versenyzők akadályozása nélkül”.