A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mindenképpen szeretné meggyőzni a McLarent, hogy vonja vissza vétóját, hogy az FIA mégis engedélyezhesse jövőre is a 2018-as szabályzatban a cápauszonyszerű motorborítást. Hetekig úgy nézett ki a helyzet, hogy jövőre betiltják a T-szárnyakat, a speciális motorborítás azonban maradhat.
A McLaren azonban hivatalosan is megvétózta ezt, ami a csapatoknak többszörös újratervezést jelenthet az év ilyen késői szakaszában, amikor a jövő évi autók tervezése már előrehaladott állapotban van. Zak Brown, a wokingiak ügyvezető igazgatója szerint a vétónak üzleti okai vannak, mert több esetben is túl sokat takar a hátsó vezetőszárnyból. Úgy tűnik, a csapatnak hamarosan új főszponzora lesz.
„A probléma ott kezdődik, hogy nagyjából egy hónapja tartottunk egy megbeszélést és látszólag egyetértésben megegyeztünk, hogy meghagyjuk a cápauszonyt és ott helyezzük el a rajtszámot. Aztán, ahogy lenni szokott, hazamentünk és következő alkalomra már változnak is a dolgok. Zak úgy döntött, hogy nem látja rendesen a hátsó szárnyat. Ő is bemutatott egy másik variánst, ám az aerodinamikailag teljesen átváltoztatná a hátsó szárny viselkedését, azt meg a többiek nem akarják, mi sem” – panaszkodott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Nem tudom, hova vezet ez majd, de lehet, hogy az lesz a vége, hogy semmilyen cápauszony nem lesz. De akkor ki kell találni, hova kerül a rajtszám. Talán még egyszer leülünk beszélgetni, hátha meg tudjuk győzni Zak-et az idei motorborítás engedélyezéséről” – tette hozzá Horner.
A Ferrari sincs elragadtatva a pálfordulástól. „Igazán vicces, hogy Zak azt mondja, a motorborítás sokat takar a szárnyból és több bérbe adható helyet szeretne. Ha megszüntetjük a cápauszonyt, máris hatalmas területet veszítünk, ráadásul még a nagyméretű rajtszámoknak is valahol helyet kell találnia, nagyon sántít az érvelése” – fejezte ki nemtetszését Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke.