Szenvedés volt Brazília mind a Renault-nak, mind a Red Bullnak (a Toro Rossóról már nem is beszélve), ugyanis az erőforrással annyira sok megbízhatósági gond adódott az utóbbi versenyhétvégéken, hogy inkább biztonsági üzemmódban, alaposan letekerve használták, hogy legalább a célba érés biztosan meglegyen.
Ez annyiból sikerült, hogy a hat Renault-motoros autóból csak az egyik Toro Rosso nem látta meg a kockás zászlót, viszont csatázni sem igazán csatázhattak a pilóták, mert az egyenesekben a Ferrari és a Mercedes látványosan lehagyta őket. Interlagosban feláldozták a teljesítményt a megbízhatóság oltárán, hamarosan azonban más lesz a helyzet, már nincs miért visszafogni a tempót.
„Nem a legjobb a helyzet, amibe kerültünk. Keserű volt látni, milyen lassúak vagyunk, miközben tudjuk, hogy a motorban rengeteg potenciál rejlik. Abu Dhabiban azonban már nem fogjuk vissza magunkat. Tudjuk, hogy a Haas nagyon közel van a bajnokságban, emiatt a gyári csapatnál azért némi egyensúlyt kell találnunk a teljesítmény és megbízhatóság között” – utalt Cyril Abiteboul arra, hogy mindössze két egység lemaradással követi a gyári Renault-t az amerikai istállóra.
Most akkor visszafogják a teljesítményt, vagy sem? „Szeretnénk agresszívek lenni és meg is engedhetjük magunknak. Ha az utolsó futamon nem vagyunk agresszívek, akkor mégis mikor? Ha a Formula-1-ben versenyzünk, néha kockázatot is kell vállalni” – tette hozzá a Renault csapatfőnöke, aki tudja, hogy a Toro Rosso még utolérhető az összetett hatodik helyért. A Red Bullnál pedig nincs miért tartalékolni a motorerőt Verstappennél, sem a csapat, sem a pilóta nem eshet már hátrébb, célba vehető a futamgyőzelem egy igazán rámenős hozzáállással. A holland is nyilván úgy gondolja majd, inkább kockáztatja, hogy felrobban a motor, de harcban szeretne lenni a huszonöt pontért.